Gå til innhold

Har dere barnefar med på alle kontroller? U/T

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han får velge om han vil være med eller ikke.

Som oftes blir han med på en kontroll hos jordmor og på ultralyden.

Ellers syntes han det er det samme som skjer hver gang og gidder ikke være med.

Men forteller bestandig når jeg skal og spør om han vil være med...

Skrevet

han vil alltid være med. å prøver å ordne til på jobben sånn at det går.

Skrevet

han er med på ul og jordmor...

er ikke vits at han er med til legen... er jo ikke så mye som er interessant fr han der.. er mer hos jordmor han trenger og være med..da er det jo mer snakk om svangerskapet og ting som angår han også...

jeg syns ikke han trenger ta seg fri for å være med til legen for at de skal måle magen min liksom.....

Skrevet

Her har min vært med på første besøk hos JM og kommer til å være med på UL til uka. Og det er nok det... Har ikke noe behov for å be han fri fra jobben for å måle blodtrykk og måle mage - forteller han jo hva jeg har pratet med JM om :)

Hos JM ble han spurt om han var faren til barnet og da klarte han å svare "Jeg tror a det!?" og så spørrende på JM og meg. Jeg måtte bare le - og JM så helt bestyrta ut og stotra bare frem "Ja..ok.. Jeg skriver deg opp da". Kan jo legge til at vi har vært sammen i fem år og han er den eneste jeg har liggi med :P

Skrevet

Hos oss var han med på første kontroll hos legen (fordi vi trodde vi skulle få vite masse der, noe vi ikke fikk..) og til første kontroll hos JM fordi vi igjen håpte vi skulle få vite litt ting, noe vi fikk:) ordinær ul var han selvsagt med på, og så blir han med til neste kontroll fordi vi tilfeldigvis har ferie da. Pluss neste UL som vi fikk pga at morkaka ligger langt nede..

Hehe, dette ble kanskje en uinteressant lang forklaring..

Poenget mitt er iallfall at han blir med på det viktige, og så ser vi hvordan det passer ellers. Han har jo veldig lyst å være med selv også da, og jeg skal jo ikke nekte han det akkurat:D

Skrevet

Nei, han er bare med til Ultralyd.

Skrevet

Mannen min har fleksibel arbeisdstid, noe som tillater at han kan være med på alt. Han har mer spørsmål enn jeg har, og har f.eks laget seg en liste med spørsmål ang kynnere og fosterbevegelser til neste time. :-D Ti ville hester kunne ikke forhindret ham i å være med, og det synes jeg bare er koselig. Han er vedig engasjert i det daglige også, teller spark, prater og koser stadig med magen. Så jeg ser ingen grunn til å ikke ha ham med, så lenge som det er hans valg.

Skrevet

Nei, han har ikke vært med på noen kontroller denne gangen. Han var med til legen en gang første gangen, men det var jo ikke noe spennende for han! :P Hehe... Synes ikke at det er noe poeng i at han skal være med så lenge de bare skal sjekke urin, blodtrykk osv. Jeg kan fortelle han resultatet når jeg kommer hjem i fra kontrollene heller! ;)

Jo, forresten, han var med på en ekstra kontroll som jeg hadde på sykehuset for å sjekke om jeg holdt på å utvikle svangerskapsforgiftning! :)

Skrevet

Nei, det ser jeg ikke noe poeng i.

Han skal være med på UL såklart, men hva han skal gjøre hos legen fatter jeg ikke. Høre på vekta mi og sjekke at legen måler sf-målet rett?

Skrevet

Her er han med til jm hver gang..

Noe jeg trives godt med.

Skrevet

Kun på ul.

hos oss er det jeg som stiller spørsmålene så han vet at det ikke er noe han lurer på som ikke jeg allerede har spurt om:)

Mulig han også skal være med på eventuelle overtidskontroller, for da er man jo begge klar for å få med seg mest mulig Litt fordi vi har en som mistet pga overtid i familien.

Skrevet

Nei, det ser jeg ikke poenget med. Skal han ta seg fri for å se på at jeg tar blodprøve og andre kjedelige ting? Han blir med på ultralyder og sikkert en jordmortime eller to, men ellers har ingen av oss nevneverdig bruk for at han skal være med på hver minste lille ting. Må nevnes at jeg går til kontroll annenhver uke da.

Skrevet

Her ser det ikke ut som om han har tenkt å gå glipp av noen ting, noe jeg synes er veldig greit. Da får vi samme informasjon, i tillegg til at JM er veldig flink til å forklare han hvorfor jeg er så trøtt, sliten og rar for tiden, hehe=)

Skrevet

Nei, føler i grunnen ikke han har noe der å gjøre, går kun til lege. Han er hjemme med jenta vår når jeg er på kontroll. Jordmor går jeg ikke til da jeg ikke hadde noe utbytte av det forrige gang.

Ultralyd er han med på.

Skrevet

Med forrige var han med på alle, og han har vært med på alle hittil i svangerskapet. Delvis fordi han har lyst til å være med og følge med på det som skjer både med meg og den lille.

Delvis blir han med fordi jeg ønsker å ha ham der i tilfelle legen/jm finner noe som kan tyde på at ikke alt er som det skal. I såfall vil ikke jeg være der alene når jeg får en slik beskjed og i tillegg måtte være den som forteller det til min kjære etterpå...

Skrevet

Det skal vel også sies at min kjære jobber mye ettermiddag/kveld, så han slipper å ta seg fri fra jobb for å være med på kontrollene ;-) Skjønner det blir litt annerledes når det blir midt i arbeidstida.

Skrevet

Han var med på unnfangelsen

ultralyden

så får han bli med på fødselen....

Det får da holde. Det andre er helt uintresant for han..

Skrevet

enig. legetimene er jo bare pjatt om meg selv og hvordan jeg føler meg.

Skrevet

Han har vaert med paa UL + en kontroll hos jordmor (for aa hoere hjertelyden foerste gang). Noe mer ser jeg ikke noe poeng i, egentlig... Det er jo ikke saa kjempespennende for ham med blodtrykk, urinproever, diverse prating etc, det eneste morsomme for ham er jo hjertelyden. Det er ikke saa lett for ham aa komme seg unna jobb heller, selv om det er i den samme bygningen. Tror ikke han kommer til aa vaere med paa framtidige kontroller, med mindre det dukker opp komplikasjoner av noe slag, selvsagt. Bank i bordet! Men foedselsforberedende kurs har jeg tenkt aa dra ham med paa. :)

Skrevet

Han er med når han er hjemme(jobber 4 uker på og av på sjøen). Går ikke til Jordmor for ble skuffet av det forrige gang. Men har kjempegrei fastlege. Høydepunktet for mannen min på kontrollene er å få høre hjerteslagene - spesielt før det gikk an å kjenne spark på utsiden:) Var heldigvis hjemme på UL og er det også på den neste - vi fikk en bonus UL i uke 33 fordi jordmora drev med videreutdanning i UL og ønsket mer trening i UL på stor mage:):) På kontrollene hos lege er han kun med fordi han syns det er kjekt:)

Skrevet

Far er med på UL, men ikke til jordmor og fastlegen - det ser jeg ikke noe behov i - måler jo bare blodtrykk, tar noen blodprøver, veier meg og måler skamfysemål m.m - slikt synes jeg ikke han trenger å ta seg fri fra jobben for å være med på akkurat. Men kontroll som er mer innholdsrike er han med på :o)

Skrevet

Med førstefødte var han med til legen en gang og til jordmor to ganger. Jeg er hos legen en gang i mnd for blodprøvetaking pga hypotyreose, derfor er det ikke nødvendig at han er med hver gang. Var litt greit å ha han med til jordmor, for å snakke om fødsel og sånn:) Denne gangen kunne jeg tenke meg å ha han med en gang til jordmor:) På ultralyd er det obligatorisk oppmøte:)

Skrevet

Kun ultralyd, ellers ser jeg ikke det store behovet for å skulle ha han med. Det er jo somregel bare en skjekk på alt, og det kan jeg jo bare fortelle når jeg kommer hjem;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...