Gå til innhold

Reagerer på bind og truseinnlegg... HJELP ... please!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med at jeg reagerer på truseinnlegg og bind, er som jeg får store kviser der nede som er fryktelig vonde og sprenger på. Er det flere som er plaget med dette ? det kommer når jeg bruker truseinnlegg / bind, er akkurat som det ikke kommer nok luft til der nede... er nå litt bekymret for hvordan dette skal gå etter fødsel når jeg må gå med bind konstant over lengre tid. Noen som har erfaring med dette ? er det noen bind som er bedre enn andre ? Håper noen kan hjelpe meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sitter å tenker litt på det problemet ditt.. Bruker du sånne "nye" bind? De med litt "Plastikk" overflate? Slike som er vanlige nå, libresse, always osv..? Husker før, de har vel nå også, slike billige "tørre" bind. De litt store sakene vet du.. de har en helt annen overflate, mer som babybleier. Kanskje du hadde klart deg bedre med de.. Vet de selger noen sånne(husker ikke navnet) rosa pakninger i vanlig butikk.. hm.. vet du hvilke jeg mener?

Vet jeg selv merker jeg blir litt klam av disse vanlige nå, kan være du også reagerer på det.

Skrevet

Vet ikke om dette er ideelt rett etter en fødsel men til vanlig mens er den genial!! Sjekk ut mooncup.com

Skrevet

Tror ikke moocup/damebeger skal/bør brukes i begynnelsen av renselsen i alle fall. Men det finnes mange alternativer i tøybind nå etter hvert. Er gjerne de samme butikkene som selger tøybleier som selger tøybind også. På Tøybleiedebatten tror jeg det liggen noen tråder om tøybind.

Jeg har forresten det samme problemet - tåler ikke disse "moderne" bindene. Blir rød og sår og får fort soppinfeksjoner av dem. Blir nok for tett og klamt, ja. Jeg har brukt bare kluter og så sperrelag i ull fra Nøstebarn. Men de kan ligge litt dårlig. Finnes mange spreke, flotte andre løsninger som ikke innebærer plast og kjemikalier :)

Skrevet

Hei,

Sliter med soppinfeksjoner når jeg bruker truseinnlegg ofte, slik som jeg må nå.. De tynne som er i matbutikkene, har plastlag som hindrer lufting, og skaper et for fuktig miljø som ikke er gunstig. I tillegg kommer jo enkelte nå med parfyme - ikke veldig bra for meg iallfall..

Jeg ble tipset om å prøve truseinnlegg som er lagd av bomull, uten dette plastlaget slik at det puster bedre - dette funket bra for meg, samt at jeg skiftet ofte. Disse får en kjøpt i helsekostbutikk, og tror kanskje de finnes som bind også? Ellers kan det være at de "gammeldagse" bindene som er litt tykkere enn de nye supertynne, slik somf.eks Saba (er det ikke det de heter?) kan være verdt å prøve?

Skrevet

jeg skal prøve med tøybind etter fødselen.. og etter renselsen så skal jeg også prøve mooncup eller hva det heter.. virker genialt.. skal også bruke tøybleier på babyen.. miljøet må man jo tenke på.. :) + huden!

Skrevet

Ja saba var det jeg mente i innlegg nr 1.. :o) De rosa pakkene.. Takk eple3

Skrevet

Takk for mange gode råd. Det som er så latterlig med dette her er at legene tror ikke noe på meg når jeg sier jeg reagerer på dette... For en mdr tid siden var jeg skikkelig plaget og gikk til legen for å høre hva hun sa... da ble jeg sendt til en spesialist som mente jeg hadde Herpes... Jeg ble helt satt ut.. kan ikke fatte det!!! Så de tok prøver og styr og jeg fikk sterk penecelin jeg måtte ta og keisersnitt skulle vurderes. En uke etterpå kom svaret.. alle prøvene var negative og jeg har ikke Herpes.. GUDSELOV!!!!!

Så nå må jeg bare prøve meg frem selv tydeligvis... gikk med truseinnlegg igår (Tena Lady, den vi har fått i Libero pakken.) og idag har jeg fått en ny sånn "kvise" det gjør fryktelig vondt og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Har prøvd å smøre med Sink salve ( trodde kanskje dette ville tørke de ut) , men neida det hjelper ingenting... er bare fryktelig vondt !! Nå har je kjøpt inn Saba så jeg får prøve det etter fødsel..

Må jo være disse bindene jeg reagerer på når jeg etter EN dag med truseinnlegg får nye "kviser".

Eller hva tror dere ?

Noen andre teorier ?

Gjør bare så jævli vondt :(

Beklager langt uoversiktelig innlegg, men er en smule frustrert her !!

Skrevet

dytter litt jeg... fortvilelsen er stor...:S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...