Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Har hatt vondt og en trykkende fölelse i underlivet den siste uken. I dag var det blitt vondere så jeg tok et speil og tittet. OH MY GOD..... skikkelige utposede blodårer og hoven som bare det på den ene siden, helt inn til skjeden hvor det blir til en kompakt kul/hevelse..... Kan kjenne at det er blitt veldig hovent etter en lang dag i bil og gåing. Hva skal jeg gjöre? Finnes det noen form for lindrende salve eller noen sånt? Hemmoride krem? men det er kanskje ikke ment for underlivet (slimhinner og slikt)? Og jeg håper dette går bort etter födselen, er det noen her med erfaring? mannen min er bortreist, så vet ikke hvordan det kommer til å påvirke sexlivet, men frykter at det kommer til å gå skeis..... er gravid i 8 måned.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Dra til legen. Det er ingen av oss som kan fjerne dem
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 nå ble der vel kanskje spurt om råd her fra HI, ikke kjiipe kommentarer fra noen med for mye fritid......
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Ja, det fins kremer mot hemmoride. Alcos anal er reseptfri, den hjalp ikke meg noe, men har hørt andre skryte av den....Kanskje den hjelper deg. Fins flere reseptfrie også, husker ikke hva de heter. Spør på apoteket. Blir du veldig plaget, gå til legen. Men som regel vil de gå bort etter fødselen. Har selv hatt hemmorider dette sv.skapet, og skal aldri fleipe om sånt igjen.... fy faen så vondt det var.
Northernlights Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 Det går bort helt etter fødselen, og kan ikke sammenlignes med en hemmorrid.Så det nytter ikke smøre noe på den. Best å ligge mye med beina høyt opp, og la blodet strømme mer tilbake, for det er det som gir den tunge følelsen. Legg en iskald vaskeklut på (fks med noen isbiter inni). Det lindrer. Det er lite legen kan gjøre med det nå, men jeg kan nesten garantere dette forsvinner etter fødselen. Hadde det i de to siste svangerskapenbe, og det var grusomt. Så jeg skjønner deg!! Min forsvant helt etterpå =o) Dagen etter fødsel var det ikke noe der mer.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 6 uker etter fødselen har jeg ennå utposede blodårer jeg, ser ut som et ekstra sett med lepper hos meg, og de gjør ikke tegn til å gå bort.. Mener dere altså at hemorridekrem hjelper på det også, å smøre det inni der?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå