Gå til innhold

Andre med termin i oktober? Førstegangangs??:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med dere da jenter? Er formen bra? Jobber dere? Har dere kjøpt noe til den lille?

Bare nyskjerrig..;) Har ikke så mange å sammenligne med, siden jeg ikke har mange gravide veninner akkurat, hehe..

Selv er jeg snart 26 fullgåtte uker og har termin 5.oktober..;) Formen er bra, og jeg har jobbet fullt siden jeg ble gravid og det har gått bra. Har kjøpt noen supre helsekesko som virkelig har hjulpet beina nå som magen er stor, og hadde det ikke vært for dem, så hadde føttene vært fryktelig vonde, hehe.. Jobber i 2 forskjellige butikker så det blir trasking og løfting dagen lang, så er viktig med godt fottøy. Nå nærmer det seg sakte men sikkert termin og jeg gleder meg masse! Tiden går nok fort i sommer med ferie og allting. Har full nedtelling! Blir koselig å bli en familie;)

Har kjøpt seng + alt som må høre til den og stellebord til nå! (Og masse søte små klær, hehe.) I sommer blir det innkjøp av vogn + bilsete. Eventuelt en vogge eller kurv babyen kan sove i på dagtid i stua.. Så da har vi det vi trenger.

Lykke til jenter;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halloen!

Termin 2 dager etter deg=)

Går ganske bra her, litt kjedelig å bare gå hjemme.. Får svangerskapspenger pga risikofylt arbeid.. Og har gjort det siden uke 8 ca..

Formen svinger litt merker jeg, noen dager er helt fine, mens sånn som i går og i dag har jeg vondt i ryggen.. Men ellers stortrives jeg med magen min=D

Hadde en periode der hun sparket veldig mye, og da ble jeg litt lei=( Men så var det en dag hun ikke sparket i det heletatt, og da ble jeg kjemperedd, så nå er jeg glad for at hun er aktiv hele tiden!!

Har kjøpt masse søte klær!!=D

Vogna har vi. (vogndyne kjøper mamma)

Senga er det bare å hente. (Sengetøy har jeg kjøpt, dyner kjøper mamma)

Kommode skal vi også bare hente.

Bilstol med base kjøper svigerfar.

Vogge har svigermor som vi skal få låne.

Vippestol skal ei venninne kjøpe.

Tripptrapp stol får vi av tanta mi.

Voksipose OG lammeskinnspose.

Så det er egentlig ikke så mye mer vi skal ha=)

Sambo vil ha BabyBjørn da, så det må vi vel kjøpe=)

Her er det også nedtelling altså! 103 dager igjen i dag! Tiden flyyyr!!

Lykke til!=)

Skrevet

hei!

jeg er også førstegangs og har termin 24. oktober (er 23+1)

jeg er i veldig god form, heldigvis :) ingen spesielle plager etter at kvalmen og trøttheten i første trimester ga seg. jeg er student, og det er også bf. så nå er det fri fra skolen, men jeg trapper opp jobbingen på deltidsjobben i sommer. heldigvis har jeg en grei sjef som har forsøkt å tilrettelegge for meg, så jeg slipper å løfte tungt og jobbe alt for lange vakter. jobben innebærer ståing/gåing og ingen reelle pauser, så jeg håper jeg klarer å jobbe lengst mulig. foreløpig går det veldig fint :)

vi har kjøpt barnevogn, en nydelig emmaljunga duo edge i lyseblå til lillegutten vår. den ble sponset av besteforeldre.

vi har kjøpt korthåret lammeskinn, dyne, madrass og bestilt seng (brio moon lux i hvit), og mangler bare sengetrekk og overmadrass til dette.

jeg har kjøpt noen klær, fordi jeg ikke kunne dy meg, men vi får låne alt vi trenger av klær fra min bror og familien.

vi kjøpte en stellekommode brukt på finn.no, med badekar,seler og skuffer med masse rom.

jeg vant en babyslynge fra www.slyngy.dk, som jeg glede rmeg til å bruke :)

vi er heldige å få låne bilstol (ubrukt) av bfs sjef, av typen maxi cosi. ellers skal jeg få ammepute fra søsteren min og jeg skal få låne mei taien hennes.

vi får dynepose fra mamma og pappa.

fra bfs foreldre får vi også en tripptrapp-stol.

fra tante får vi en gammel babykurv som jeg håper ikke er morken :P den skal stå i stua.

da mangler egentlig bare kommode til lillegutts klær, overmadrass, en ekstra dyne og vippestol og alle småting som smokker, flasker, brystpumpe, kluter osv. :) dessuten får vi sikkert mye mer enn det som er "annonsert". jeg synes vi er veldig heldige som får så mye hjelp, men jeg synes også det er greit å kjøpe noe selv.

hvis det er noen som ser noe viktig som mangler på lista mi, så si fra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...