Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Vi er i dag en familie på 5 stykk. To voksne på henholdsvis 29 og 35 år. Våre barn er 3,5 år 2 år og en liten pike på 4 mnd. Jeg går på skolen på barnevern og mannen min er det som en kan betrakte som et løvetann barn. Vi har et ønske om å starte en prosess om å bli fosterforeldre i løpet av 1 års tid. Vi er en familie som har mye overskudd og mye humør. Vi har også hatt et ønske om å få 4 barn men siden siste fødsel ikke gikk så bra har vi ikke lyst å får dette barnet med å gjennomgått en ny graviditet. Derfor hadde vi tenkt å bli fosterforeldrer. Tror dere at det er mulig at vi kan få bli fosterhjem?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Ser ingen grunn til at dere ikke kan bli fosterhjem. Høres ut som en familie med mye kjærlighet å gi. Det er helheten som avgjør om en familie kan bli fosterforeldre God vandel, stabil fysisk og psykisk helse, tid og overskudd til et barn, plass i boligen, stabil økonomi og synet på oppdragelse er avgjørende om en blir godkjent som fosterforeldre.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 http://www.fosterhjem.no/ her kan du finne svar på en del spørsmål.
Gjest -<<- Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Tja. Generell godkjenning får dere nok, men det vil ikke ses på som spesielt positivt at dere har tre såpass små barn selv. Fosterbarn krever ofte mye ressurser og ekstra oppfølging, og jeg ville tvilt på om dere hadde muligheten til å gi dette i en allerede hektisk småbarnsperiode. Muligens vil dere bli oppfordret til å vente til egne barn er større (fire år pluss), eller bli oppfordret til å bli fosterhjem for en ungdom.
Monhjen*ønsker* Skrevet 20. juli 2008 #5 Skrevet 20. juli 2008 Hei klart dere kan , vi fikk en liten jente på 7 uker for noen dager siden , og vi har 3 egene barn på 10, 8, og1,5 år ...så barn ingen hindring. vi er i lykke rus hele familien utenom 1,5 åringen som er for tiden litt sjalu:) men det går seg til...lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå