Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner flott på katten vår hele tiden, og siden fler og fler synes å bli smittet av borelia (?) etter flottbitt; hva skjer dersom gravide blir smittet? Hva skjer med babyen?

Fant også nettop ut at katten har ligget i sengen min i løpet av dagen, oppå sengeteppet men dog, rett ut på terassen med det. Følte det kravlet overalt...ææææhhh frysninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet? :( dæm

Skrevet

Hei. Iht Oslo legevakt skal alle gravide med flåttbitt oppsøke lege - uansett om de har symptomer eller ikke. Da kan de ta blodprøve for å sjekke smitte, evt iverksette behandling m penicillin. Fant også denne info på helsenett:

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=1910&Itemid=64

Som du ser av linken er hovedpoenget å dra til lege for å få påvist om du er smittet av borreliabakterien, slik at du evt kan få behandling.

Håper dette hjalp litt ;)

Skrevet

Heisann, ser du har fått svar her, men tar med dette :-)

Vi kjøper flåttmiddel og har på katten. Det dreper ihvertfall de som sitter på katten :-) Før vi kjøpte det har jeg sett to flått som har kravlet på meg!!!! ÆSJ! De rakk heldigvis ikke å sette seg. Sommeren for to år siden var det en som satte seg, men jeg har ikke hatt noen reaksjon på den. Tok den tidlig.

Flåttmiddel får man på resept av dyrlegen. Koster rundt 200-300 kroner for ca to mnd. bruk. Jeg syns det er verdt pengene! (Kan hende du vet dette da, men tar det med likevel).

Lykke til :-)

Skrevet

Takk!!!!! Superbra, synes ikke det var noen pris for å slippe å bekymre seg for krypene:)

Skrevet

Jeg fikk flåttbitt når jeg var 30 uker på vei og ble satt på 10 dagers pencelinkur med en gang. Oppsøk legen og la dem avgjøre hva som skal gjøres. Flåttbitt an føre til hjerneskade og lammelse.

Skrevet

hei=)

ja du burde oppsøke lege om den setter seg... jeg har hatt 5 flått som har satt seg på meg i år alt:( ikke noe deilig.. jeg har da fått penselin for det..

oxo datteren min på 8 mnd har hat 5 stk alt.. men di har vært så små at vi nesten ikke har sett di. så sjekker oss nøye flere ganger om dagen her i huset...

er katten som drar di med inn. så vi har oxo kjøpt sånne dråper som vi skal ha i pelsen på pus 2 gangeri uka.. å den har hjulpet:D anbefaler denne..

får kjøpt den i dyrebutikker..ellers så får en kjøpt flåtte halsbånd til katter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...