Gå til innhold

hvor mange timer regnes full barnehage plass som?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

max 9 timer 5 dager i uka

Men full bhg-plas regnes som mandag-fredag.. Ikke i timer..

Barna skal være i bhg MAX 9 timer pr dag..

Tulla mi har full plass, men er der bare 4-5 timer pr dag nå som jeg er hjemme i permisjon.. Ofte holderjeg henen hjemme også..

Skrevet

er med tanke på kontantstøtte da..jenta mi får 80 plass...

er vel kanskje ikke noe å søke om kontantstøtte..står jo anntall timer på nav sine sider...

Skrevet

Full plass regnes som 41- 49 timer når du skal søke på barnehage.

Skrevet

jeg må bare svare på en ting, hvor står det at barna kan bare være i bhg i 9 timer hver dag..?

jeg jobber selv i bhg. og vi fikk et lite slag i trynet for en stund siden..

vi sendte ut lapper og forklaarte foreldre at vi hadde åpent mellom 7-17

da kom en pappa med barnet sitt hver dag 7-17. vi forklarte at barna ikke får være med enn 9 timer og et kvarter hver dag men helt til vi kunne bevise dette skriftelig så kunne vi ikke stoppe han sa han. og vi kunne rett og slett ikke hindre han i det..

vi ringte rundt og sjekket på nett osv men kunne ikke vise frem skriftelig til han at barn ikke får være i bhg mer enn 9 time rog et kvarter..

ikke det at jeg skjønner hvorfor noen vil ha barna sine i bhg så lenge om dagen.. ville aldri gjort det selv..

Skrevet

Da jeg skulle kombinere deltidsplass i barnehage med komtantstøtte for noen år siden, fikk jeg beskjed om at trygdekontoret (nå NAV) tok utgangspunkt i barnehagens åpningstider når det gjaldt utregning av barnets oppholdstid i barnehagen.

DVS: selv om vi hadde 60% plass (3 dager pr uke) og barnet aldri var i barnehagen lenger enn 6-7 timer pr dag, regnet trygdekontoret det som 3 x 10 timer fordi barnehagen var åpen fra 7-17...

Vi klagde, men fikk beskjed om at det var umulig for barnehagen å føre oversikt over hvilke barn som var hvor lenge, og dermed kunne ikke trygdekontoret vite om vi faktisk bare brukte barnehagen så mye som vi sa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...