Gå til innhold

2 år og 3 mnd + nyfødt = tvillingvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg skal gå for denne løsningen da nåværende minste kommer til å være fhv liten enda da neste kommer.. Upraktisk pga baggasjeromplass i bil, men praktisk mtp å dra alene med hele hurven alene på tur (ei på 8 (bonusbarn), 4, 2 og nyfødt)... Tenker at det da er snedig å i alle fall ha de to minste "lenket til" vogna..;P

Hva tror dere?

Er hun for stor til å sitte i vogn med nyfødte lillebror/søster når hun er passert to år? Hm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får også 2 år og 3 mnd mellom mine,men har valgt å ikke kjøpe søskenvogn.

Kjøpte heller en skikkelig bæresele så bruker jeg den på minsten når jeg må være alene med begge. Regner ikke med at det blir så ofte siden han går i barnehagen da.

Skrevet

jeg tror jeg skal kjøpe søskenvogn... Jeg har ei som blir 4 og ei som blir 21 mnd når babyen kommer, og jeg tror absolutt det vil være praktisk å ha de to minste "lenket til vogna" i visse situasjoner - kjøpesentre feks.....

Skrevet

Jeg får 2,5 år mellom mine, og har kjøpt søskenvogn. Bare 1500kr på tilbud, så det var ikke noe å si på kostnadene. Hadde softbag fra før.

jenta mi på 2,5 år er veldig flink til å gå, men siden vi er glad i å gå lange turer er det greit å ha dobbel vogn! Dessuten må mannen min ha bilen på jobb, så jeg er billøs, og hvis jeg da noen dager vil hente eldstejenta i bhg må jeg uannsett ha vogn, og da er det jo greit å ha plass til å putte henne også oppi hvis hun er sliten, og ikke orker å gå hele veien hjem. i mitt tempo tar det 30 min hjem, men turen tar lengre tid hvis hun går hele veien selv + lang oppoverbakke på slutten.

Skrevet

Jeg skal starte med å bare ha et sånn sete oppå bagen, det virker jo genialt!! Funker ikke det, så har jeg sett meg ut vogn! Utrolig praktisk vogn til søsken! Phil&Teds sport! Den tar utrolig liten plass, og virker rett og slett genial;) Men var litt dyr, og vi har jo vogna fra førstemann, så vi tester først sånn sete:)) Nå blir det bare 1 og et halvt år mellom mine, så jeg har STOOORT behov for sitteplass til begge:)

Skrevet

Ser forresten at ordforrådet mitt er utrolig lite, men genialt og genial funker jo litt? hihi;)

Skrevet

Tja, jeg har også bæresele og bæremeis, men det virker da så upraktisk å skulle gå med det om en er på bytur e.l, tenker på om en av dem eller begge skal sove f.eks..

Jenta mi som nå er 4 år, var 2 år og 9 mnd da hun ble storesøster, og den gang da var jeg bestemt på at hun ikke skulle sitte i vogn lenger for hun var "så stor".. I ettertid har jeg dårlig samvittighet pga at jeg ble sint da hun nektet å gå og absolutt ville sitte i vogna (hun fikk jo ikke det da..). Husker ikke når hun sluttet med dupp på dagtid heller, men hun hadde sluttet med det innen da i alle fall.

Heller mot dobbeltvogn, men da må bilen byttes ut og det koster.. Ikke enkelt dette nei, alt man skal tenke på :P

Skrevet

jeg tenker og på phil & teds ja - har prøvd den, og den er kjempekjekk!

Skrevet

Oj, det var ikke noe å si på prisen nei.. Men går den inn i ei stasjonsvogn? Hadde vært helt supert det da! Godt å høre det er flere med "store" unger som bruker vogn:)

Skrevet

Tihi, ganske genialt ja;D

Det var ikke dumt nei, hadde helt glemt at det var et alternativ med sete oppå vogna, da tar den vel mindre plass og! :)

Må sjekkes ut:)

Skrevet

å, så stilig!! har ikke sett slike vogner før (måtte google det nå da) :D

Skrevet

Ja, så kan man bare legge det igjen når en triller alene med den minste:)

Visste jo ikke at det fantes sånne seter før svigermor fortalte at hun hadde det på sine to eldste, hun hadde 22mnd mellom, og det funka bra med henne:)) Så da spurte jeg på babyutstyrsbutikken og der hadde de jammen:) (var ikke sikker på om de fantes enda)

Virka veldig gode å sitte i også faktisk!

Phil&Teds-vogna er jo genial, fikk dama i butikken til å legge den sammen også, og den tok liiiiiiten plass altså! Like liten som en vanlig tralle(trille?) :) Virka veldig enkel å bruke også! Så den er absolutt vinner dersom jeg MÅÅÅÅ kjøpe søskenvogn:)

Skrevet

Men prisen var jo litt vond å svelge da.. Den kosta 8000,- med alt utstyr.. (softbag, søskensete, stellebag, regntrekk ++ huska ikke resten) Selve vognen alene kosta 5000,- tror jeg:)

Skrevet

åja, bag o.l kommer utenom ja.. da blir det vel en del dyrere :P

Skrevet

Tror ikke bagen koster så mye... Der jeg så var det 699 eller 999 tror jeg, så er jo en bedre deal du fant ja;)) Tusen takk for linken:)

Skrevet

Jeg kommer ikke til å kjøpe vogn. men hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg helt sikkert kjøpt en. Men siden du da må skifte bil ville jeg ventet å sett det litt an....er jo ikke sikkert du føler behovet når babyen er der.

Skrevet

Phil og teds er på tilbud på barnas hus til 4000,- inkludert søskensete.

Vi kjøpte ei sånn vogn vi og kommer til å ha 2 år mellom yngste og eldste. Vi bruker vogna til datteren vår nå, ser ut som en vanlig trehjuler uten søskensete på. Den er perfekt å trille, perfekt hvis du har bekkenløsning.

Har passet ei som er nesten like gammel som min datter og vogna føles nesten ikke tyngre ut når man har to i. Den passer inn i alle busser, noe de vanlige tvillingvognene ikke gjør.

Vi har en liten bil men vogna er lettere og passer bedre enn emmaljunga vogna vår gjorde. Kjempegreit når vi skal ut på kjøpesenteret også for da slipper vi å dra på to vogner...

Ikke kan jeg forstå de som skal kjøpe bæreseler istedenfor, jeg klarte å bære datteren min i 2 mnd og min mann i 5 mnd før det ble altfor tungt.... Må jo være slitsomt også når man skal inn og ut av buss eller eldste mann må løftes inn eller ut av vogna samtidig som man da har bærsele på...må ha sterk rygg da ja...

Hvis denne vogna blir for dyr kan du jo også kjøpe brett som de kan stå på eller sete som kan festes på vogna.

Men bare pass på at vogna klarer å ta et sete på toppen og at barnet ikke er for tungt slik at vogna kollapser. Min mor brukte sete på toppen av barnevognen med meg, men etter noen få mnd så ble jeg faretruende tung og mamma var redd hele vognen skulle kollapse. Jeg hadde sete fra jeg var 2 år og 2 mnd til jeg var litt over 2 og et halvt.

Skrevet

oooooppps..stor skrivefeil...har ikke båret min mann i 5 mnd...ha ha ha....;) Det hadde blitt tungt det...mente å si at han klarte å bære datteren vår i 5 mndi bæresele over lenger tid.

Skrevet

Vi har 2,5 år mellom Lukas og Mia Sofie og vi kjøpte Phil & Teds sport med søskensete.

Er helt genial siden den kan brukes på så mange måter.

Tar bare av søskensetet når han ikke trenger å sitte i vogna.

Skrevet

Vi har kjøpt Carena double swing. Betalte 3000 norske kr for den i Sverige og i tillegg kommer bag til babyen som byttes ut med sportssetet og den koster 599 kr i Norge. Jeg har ikke eldste i barnehagen og da følte jeg at jeg var nødt til å kjøpe en slik vogn. Får fint plass til den sammenlagt i vår Opel Astra stv. Hadde ikke råd til å bruke noe mer på vogn, og jeg er foreløpig veldig fornøyd med vogna selv om den bare står å venter på babyen i magen. :) Eldste blir akkurat 2 år når nestemann kommer, og jeg synes hun er for liten til å klare seg uten vogn på byturer, lange gåturer o.l. enda. Hun går fint, men hun trenger fortsatt å hvile bena og sove litt innimellom. Dessuten ser jeg for meg at det blir galt for henne dersom mamma bare skal trille babyen og ikke henne. Vi tenker at vi må kjøpe sportsvogn til våren når sistmann er rundt 8-9 mnd dersom eldstejenta ikke er interessert i vogna lengre.

Skrevet

Vi vil få akkurat 2.5 år mellom ungene og har bestemt oss for at vi vil trenge søskenvogn :)

Eldstesnupp har full plass i barnehage, men jeg regner med å ha henne hjemme med meg 1 dag i uken, da komemr vi jo ikek til å bare sitte hjemme, men dra inn til byen (Oslo), dra på lekeland, gå lange turer osv :)

Om Natalie skulle måtte gå da så hadde det ikke blitt spesielt lange tuer og jeg hadde ikke hatt nærver til å dra ned i Oslogryta alene.

Se for deg at du må ordne noe med babyen også løper den eldste bort fra deg midt i folkemengden :-S

Snuppa mi er hvertfall veldig uredd og langt ifra redd for å bli borte fra meg, synes i grunn det er uansvarlig å ikke ha et sted å "binde" henne fast hehehe :)

Vi har tittet på maaange tvillingvogner allerede, blandt annet oth, tfk, phil and teds og easywalker sky :)

Vi kjøper nok easywalker tenker jeg,, den er liten og nett, har stor og god bag til babyen, kommer inn vanlige dører osv.

Skrevet

vi får akkurat 2,5 år mellom våre og har bestemt oss for at vi skal ha søskenvogn :)

Skrevet

lailaelin - hvilken bæresele har du prøvd da?

Jeg har dårlig rygg, har hatt det i 15 år. Jeg har likevel ikke problemer med å bære Junior, som nå er 21 mnd og 11 kg. Eller, dvs. nå bærer jeg mindre og mindre pga bekkenløsning og at magen begynner å bli stor.

Men bar ham i babybjørn helt i starten. Det var ikke noe særlig, fikk vondt i ryggen. Da han var 4 mnd, kjøpte jeg sjal. Det var en helt annen verden. Nå har vi flere sjal, MeiTai og Patapum bæresele. Jeg kjenner flere som bærer sine barn på både 3 og 4 år i denne type bæretøy når de går lange turer osv.

Det blir ganske nøyaktig 2 år mellom våre to, og vi har ikke vurdert søskenvogn. Skal nok kjøpe sovevogn til å ha i bhg til Junior, men ellers kommer vi til å ha med bæretøy til den ene og vogn til den andre. Regner med Junior kommer til å gå selv for det meste, han er så glad i å gå tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...