Papegøyeblomst Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Gutten min er 10mnd nå, og vurderer å kjøpe nytt stellebord...Men aner ikke hvor lenge det er vanlig å bruke det, om det er vits i å kjøpe et nytt et nå???
MammaLinda Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Jeg bruker vårt enda, synes det er utrolig greit. Sønnen min er 1 1/2 år. Hvis du vil ha nytt stellebord må jeg gjerne annbefale det vi har, utrolig greit stellebord. Er igrunn det jeg er mest fornøyd med av alt babysutstyret vi kjøpte. Brevi stellekommode, det er den modellen med stativ til å dra ut. Slik at når jeg bader sønnen min står badebalja i stativet å når han er ferdig med å bade legger jeg han rett opp på stellebordet. Andre modeller uten stativ ligger balja oppi skuffen, alle klærene blir våte når vannet renner igjenom skuffene og mye søl + at enn må stresse seg ihjel med å holde ungen lukke igjen lukket får så å legge babyen oppå stellebordet igjen.... Bare et tisp, koster 200 kr ekstra får den modellen med utrekkbart stativ men det er jammen verdt pengene. Når enn ikke bader barnet drar enn stativet på plass, altså det tar liten plass.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Jenta vår er tretten måneder og jeg sluttet å bruke stellebordet for noen uker siden, jeg bruker det bare som sitteunderlag når hun pusser tenna. Hun ligger på stellebordet når far i huset steller, men for min del ville det vært fullstendig bortkastet å kjøpe stellebord så sent.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Her i huset er det helt bortkastet å bruke penger på nytt stellebord. Har en stellekommode som fungerer strålende ennå. Men ikke til stelling... Min gutt vil ikke ligge lenger. Skal stå når han skiftes på. Og bader i balje, eller dusjer.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Han var rundt 10 mnd forresten, da han begynte å stå under stellinga.
*enfalmawen* Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 Jeg har vegghengt stellebord og bruker det enda til eldstemann som er 3 år i august. Og kommer nok til å bruke det til begge helt til de er ferdige med bleier. Syns det er så greit å ha det, og selvfølgelig har begge hatt en periode der de bare har hylt oppå det. Men det gikk over, og nå koser de seg.
MiniBassen Skrevet 26. juni 2008 #7 Skrevet 26. juni 2008 Jenta vår er 22 mnd og bruker fremdeles stellebordet... Og vi kommer nok til å bruke det en god stund til... : )
mamman til to gutter Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 Vi sluttet å bruke det når mini var ca10mnd, da hylte han og sprellet hver gang han måtte ligge på ryggen, så det var umulig å få vasket han etter bæsjebleier og få på ny bleie, så da begynte han å stå på gulvet for at vi skulle unngå at han fallt ned fra stellebordet.
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 26. juni 2008 #9 Skrevet 26. juni 2008 Er det ikke vanlig å bruke det til de slutter med bleier a???
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #10 Skrevet 26. juni 2008 jeg ville ikke kjøpt nytt nå da...min er 12 mnd og nå begynner hun nekte ligge der..så med up&go funker det som bare det å stå...:-)
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 26. juni 2008 #11 Skrevet 26. juni 2008 Dere som sliter med å få de til å ligge?? Hvor lenge prøver dere?? Mi jente og nekta en periode da ho var 9-10 mnd, men jeg HOLDT HO NEDE med makt og skifta ikke før ho lå rolilg. Noen ganger tok det 20-30 minutter, men etter noen dager, en uke kanskje lå ho så pent når vi skifta så og det gjør ho fortsatt! Straks halvannet år! Ikke negativt ment mot noen dette altså, bare et tips om man fortsatt ønsker å skifte på dem på stellebordet. Selv har jeg en rygg som gjør at dette absolutt er det beste for meg :-))
en av hver Skrevet 26. juni 2008 #12 Skrevet 26. juni 2008 Vår er to, vi bruker stellebrordet (eller toppen av vaskemaskona da..). Når han er opplagt står han, er han sliten eller det er mye bæsj ligger han. Deilig å ha ham så høyt så jeg slipper å bøye meg. Bøyer meg jo ganske mye som det er.. regner med at dette er praktisk til det er slutt på bleiebruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå