Gå til innhold

Ordliste (fra barnemunn)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Klanggodt - Knallgodt

Beiabei - Leverpostei

Hjerter - Erter

Doddo (og nå nylig begynt å si Tedo) - Theodor

Bikkebinn Slikkepinn

Lokkelade - Sjokolade

Lådag - Snop (forbindes med lørdagsgodt)

Mør - Smør

Takke få?!? DÅ kan eg fååå!! - Vil ha Vil ha!

Vette aldig - Vet aldri

Lakkelakk - Nattedrakt

Sér - Dessert

 

 

Fyll på Fyll på!=)

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neshorn - nesebor

Høppel - søppel

Hiv - Siv

Skrevet

ojojoink-vannmelon (hehe)

apetatten-apekatten

ladimet-sjokolademelk

potiten-buttikken

 

var de jeg kom på i farta... hun er 16 måneder....:o)

Skrevet

Fokka = Smokken

kuka= kluten

Balla bæse= ballongen blåste bort

mattemat=takk for mat

sapp= saft

kjæle= kjærlighet

musse mus= mikke mus

domma= donald

naffe nøff = nasse nøff

ville= vil ha

Skrevet

Kabelmann = Kaptein Sabeltann

Hufsa = sofa

Boppsa = smokk

Nabb = banan

Thøthø = mormor (min personlige favoritt)

Majahøns = marihøne

Pilledåse = trillebår (min nummer 2)

Skrevet

Min er så liten at hun ikke prater ennå, men da nabogutten var liten klarte han ikke si fisk, så det ble fitt...hørtes ikke bra ut i butikken...Jeg siterer et utsagn...: "Se på alle de fine fittene!" Fått mye latter av den oppigjennom årene:)

Skrevet

Mørv = Maur

 

Får ikke jenta på 4,5 til å si maur for alt her i verden, for det heter MØRV..

Skrevet

Kom på en til som hun nå sier riktig da..

 

Pikken- butikken

 

Vi bor ved en Joker butikk. Den kalte hun JOKKEPIKKEN før...

Skrevet

Basj = bæsj (peker på rompa... "mamma, der er basj"

Kjøyje bil = kjøre bil

lappbil = lastebil

Kokkon = traktoren

Månen = månen

Månen = sola;o) (litt i kluss her)

 

 

 

Skrevet

Bu bæ - Båt

Bam bam - Svampe Bob

 

 

Ikke spør hvor han har fått det fra, det skjønner ikke vi bæret av heller.

Skrevet

Færkymra=bekymra

Korten=porten

Blo me=blør

Skrevet

Banmann - banan

Matomat - tomat

Manoman - banan

Skrevet

He he, sønnen vår har akkurat samme talefeilen :-D Så i stedet for lekebutikken sier han "leike pikken". Og litt flaut når vi står ute på tunet her og han har lyst inn på matbutikken, og roper "Pikken!" så høyt han kan :-D

Skrevet

Leppesei-leverpostei

Sunke gunk-sur agurk

Mone-bestemor

Bompel-blomster

Kaptein på Sabel på tann(!)-kaptein sabeltann

 

Ellers så kalles kylling-nuggets konsekvent for artig-pøls... ;)

Skrevet

Tutte- smokken

Gai d- Dlad i deg

Oiel- Oliver

Hiv o`hoi- Kaptein Sabeltann

Buus- Brus

Plæple- Eple

Ade- Sjokolade

Usje- Dusje

Totelott- strømper

Boot- Båt

Pus- Hello Kitty

Olbæl- Jordbær

Je ba- Gikk bra

 

Skrevet

Snuppa som blir 4 i oktober sier ett ord konsekvent:

 

badenan=banan

 

Prøver å få henne til å si BA-NAN, men hun sier bare BA-DE-NAN....

 

:)

Skrevet

4,5 åringen sier mølk til melk.

Forklaringen; mamma sier melk, og pappa sier mjølk, altså har han finni seg en salig blanding. Han kan selvfølgelig si både mjølk og melk, men bruker mølk.

Skrevet

Begiss=Gebiss

Fafa=smokk

Ba=flaske

Gusgus=Augustus

 

Skrevet

Heppert mei = Hjelpe meg

Nøffert = Magnus

Likalaka = Sjokolade.

Høp = Løpe

Høgena = Jørgen

Borteba = Ingen som vet...sier det mye

Nøna = Dyna

Skrevet

Ååååå 3åringen i familien snakker så nydelig!

Tante Jene møter han meg alltid med i døra når jeg kommer, så herlig, hyler av glede... Tante Jene å Jobben..Å Lulian, Lene Robin og Julian, så nydelig, kan ikke annet enn å bli glad da :D

 

Mei-det betyr nei.

Eeeeee Ek ka-eg ska..

Så sier han alltid.. Heja Jooooke!! Heia Loke (han selv)

Han er jo bare verdens skjønneste!

 

Skrevet

Klassikker;

Pikk-----fisk, dattera av ei vennine av meg :)

Skrevet

Er så masse rart tulla her i huset har sagt..

 

Men den siste var

 

Gamleuker.. samme som gamledager, bare enda lenger siden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...