jente08&jente2010<3 Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 selv er jeg døv på høyre øre, og har nedstatt hørsel på venstre. hører sånn helt greit. men sliter noen ganger. spesielt ved støy. er født med navelstrengen rundt hodet, noe som førte til at øret på høyre side ikke fikk utvikle seg, så det kom bare øreflippen. har operert ca 18ganger på dette. men er nå så lei, at jeg har tatt en endelig avgjørelse om protese i stede for. andre her som kansje har vært borti det samme? eller som har hørselsproblemer. merker jeg er mer usikker om natta spesielt. er redd for å ikke vokne av linnea. spesielt hvis jeg er ekstra sliten. har fått alarm som er koblet på brannalarmen og gråtesensor i senga til linnea. så det vibrerer i puta mi. bare sånn for å være helt sikker. håper på noen svar:)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Hei. Har store problemer med hørselen min. Har nedsatt hørselstap på 60% på begge ørene. Bruker høreapp. Jeg må kanskje igjennom en stor operasjon, fordi øregangene mine er grodd igjen rett og slett. Det får jeg vite mer om etter jeg har tatt CT. Jeg var alenemor i 2år og Daniel sov i senga mi, og etter jeg ble sammen med samboeren (som også er døv/tunghørt) fikk jeg han til å legge D i senga, når han skulle på jobb. Så er jeg sikker på å våkne opp om morgenen. ;o)
kanutteogkruttet Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Jeg er helt døv på høyre øret, er medfødt så har blitt vandt til det. Blir forvirret av mye støy og av mennesker som kakler i munnen på hverandre, men går stortsett bra. Venstre øret har jeg super hørsel på, så det veier litt opp. Men må være forsiktig med høy støy, og ikke minst ørebetennelse ol. siden hørselen på venstre øret kan bli svekket av det...
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Hei. Jeg er døv på høyre øre,det er en fødselskade pga at jeg er født 3 mnd fortidlig og var dødfødt .Det tok 6 min og få liv i meg. De fant ikke ut at jeg var døv før jeg var 7 år ,og da fant de også ut at jeg var blind på det ene øye ,men jeg har fått tilbake synet nå. Jeg også sliter når det er bråk/støy rundt meg.. Jeg har opplevd og ikke våkne når William gråter ,men sånn er det og ha en mamma som er døv og han har ikke grått lenge. Det jeg syns er ekkelt er vist det skal begynne og brenne ,så nå skal jeg få brannalarm som er koblet til sengen
fruen♥medtojenter-des06+jan10 Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Jeg er født døv, på begge ørene.Så er ikke helt det du spør om kanskje, men vil bare si litt om dette med hjelpemidler. Det fins hjelpemidler hvor det er babycall-delen som skal være inne hos foreldrene, som vibrerer.... Er så utrolig kjekt og betryggende, det hadde til og med mine foreldrer også da vi barna var små (begge med nedsatt hørsel). Den har vi i senga, også har vi en lommevibrator som vi har i lommene dersom vi er ute på trilletur og babyen skriker i vognen sin. Så har vi blinkelys utstyr her hjemme hvis vi er i stua eller kjøkken og ungen skriker fra sengen sin.... fins så utrolig mange forskjellige utstyr!
jente08&jente2010<3 Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. juni 2008 takk for masse svar:) godt å høre det er flere enn meg:) har selv også opplevd at linnea har gråtet og jeg ikke våknet av henne...skjærer meg i hjertet, og går alltid med en vond følelse av at hun gjør dette hver natt...selv om jeg vet at det ikke er sånn. sliter selv med at når det blir mye kakling, og støy rundt meg, oppfatter jeg lite eller ingenting. det kan være litt sårt og spør opp igjen hele tiden. men sånn er det nå bare. sambo har litt vansker med å huske at jeg har en hørselskade, så han husker ikke alltid på å vise hensyn. så da sier jeg bare at nå hører jeg ikke. ta det senere.hehe. må også passe meg for høy lyd og ørebetennelse. kan jo ikke risikere å miste hørselen på venstre side helt. da blir jeg helt døv. hvordan forholder deres samboere\menn seg til hørselskaden deres? min er forresten medfødt.
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 Hei, jeg er tunghørt på begge ørene.. Og jeg forstår deg veldig godt, jeg har hatt problemer med å finne den rette "babyalarmen" enda min datter er 2 år, og siden hun har astma og er mye syk, blir jeg iblandt ekstra engstelig for jeg ikke skal høre hun på natten og hvis babyalarmen er litt "treig" som min pleier å være, som jeg har fått fra hjelpemiddelsentralen som vibrerer under puten ( faktisk vibrer hele sengen når den går på haha) Men likevel har jeg opplevd så mange ganger at datteren min har våknet og vekket meg midt på natten, og vært helt ute av seg (gått hele veien til meg).. Jeg er alenemor og ellers føle jeg det fungerer veldig bra å være hørselshemmed mor, ble litt sjokkert da jeg fikk tillbud om CI selv om jeg har veldig bra hørsel, synes det med CI tar litt av nå for tiden!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 25. juni 2008 #8 Skrevet 25. juni 2008 Samboeren min er døv på høyre øret og har dårlig hørsel på venstre øret. Så, vi begge kjenner til det, er klar over det. Tar hensyn til hverandre. Jeg går og irriterer meg over at han har så sinnsykt høy lyd på tv´en. Jeg hører bedre enn han, og når han da setter på tv´en... Jeg blir gal innimellom! ;o) Og især når det er reklame! *grr* Jeg har ørebetennelse for 3.gang på 2.5mnd jeg nå! Det sliter. Og det er noe samboeren ikke husker på. Jeg går rundt med ørebetennelse, og det sliter såklart på meg. Det fører til at jeg blir i dårlig humør innimellom. Men, det går da! Jeg fikk nedsatt hørsel i 4årsalderen. Arvelig mekanisk hørselstap, med andre problemer. Hadde dren i ørene fra jeg var 5 til 15år. Det funket ikke, da drenen bare grodde fast. Etterhvert ble øregangen mindre og mindre, nå ser de ikke inn i det hele tatt. Siden de ikke gjør det, får jeg ørebetennelser hele tiden. Og operasjon får de ikke tatt før de får tatt en CT. Men, jeg vet ikke OM jeg vil ha en operasjon heller. Hører såpass dårlig at jeg ikke vil risikere HELE hørselen min.. Hva med datteren din da? Har hun noe hørselstap? Daniel har ikke - enda.
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #9 Skrevet 25. juni 2008 Datteren min har ikke noe hørselstap end a, hun har ørebetennelser og de vurderte å operere inn dren men de sa det ikke var nødvendig siden hun har vært blitt bedre i det siste.. Jeg har nettop sjekket hørselen min og den har ikke gått litt ned siden jeg var 7 år eller noe, og det er jeg glad for, hadde ikke orket å ta sjansen på å opere CI bare for å få "litt" bedre hørsel, jeg vet også om noen som har blitt alvorlig skadet av CI, så det skremmer jo litt også. Bruker ikke engang høreapperater, så synes det var veldig merkelig jeg fikk et sånnt tilbud men så vet jeg jo at sykehusene driver på å forske på CI, så jo flere jo bedre ..
jente08&jente2010<3 Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 25. juni 2008 min er som sagt medfødt. men linnea er det ikke påvist noe på enda. er tatt hørselstest, de vet at hun har hørsel, men ikke hvor bra den er, eller hvordan det vil utvikle seg. de sier at mitt hørselstap ikke er arvelig, ettersom jeg ble født for tidelig,og at det skyldes at jeg hadde navelstrengen rundt øret, så det ikke ble åpnet noen øregang...men er nøye med å følge med henne...føler meg ikke helt trygg. vil ikke ha operasjon jeg heller. vil ikke risikere noe nei:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå