Gå til innhold

Hvordan gi brød til ei uten tenner?(7mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille har fått brød skalker, men har ikke spist brød enda!

Hvordan kan jeg gi henne brød og er det samma hva slags brød hun får?

Tenkte på å dyppe brødet i mme?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan lage en skål med mme og legge brødbitene oppi der ja :) Jeg har tenkt å starte med loff, eller i hvert fall et veldig fint brød uten korn.

Skrevet

fint brød med leverpostei? :) små biter.. hun vil patte på dem å dynke dem i spytt.. vet ikke hvordan det er å dyppe i mme, men tviler for at det er noe i veien for det.. min er selv 4 mnd, så er ikke der ennå.. har jobbet i barnehage, slik gjorde vi det der:)

Skrevet

Mini her er 10 mnd og ikke fått tenner enda, men spiser brød som bare juling...

Vi har stortsett hjemmebaka brød, men har innimellom fått kjøpings.

Eneste gangene jeg har hatt brødet i noe er hvis vi har vært borte og tatt med matpakke til han. Da la jeg små biter i fruktmos, var kjempepopulært. Ellers har jeg bare passet på at bitene ikke har vært så store og masse vann ved siden av.

Skrevet

Leah har spist brødskive siden hun var 6 mnd og fikk ikke tanna si før hun var 9 mnd, ingen problem:) Hun får alt slags brød, bare ikke kjempegrovt eller med masse frø i. I starten skjærte jeg brødet i ganske små biter så hun ikke skulle sette det fast i halsen om hun svelget uten å bearbeide først:) De har sin egen teknikk og lærer seg fort hvordan de skal "tygge" uten tenner:)

Skrevet

nei så kult, da skal jeg jammen begynne å gi henne litt brød! Har lissom ikke turt, bare gitt litt smuler som hun har sutta på! hihi lager så nydelig trutmunn når hun får brødsmuler!

Men da skal jeg begynne å prøve det, kan jo se om hun vil ha litt leverpostei også!

Men dere gir ikke brødkanten?!

Skrevet

de tygger jo ikk på de fortennene uansett, så det går heeelt fint!! :)

snuppa her er snart 8mnd og har fått brødskive til frokost en mnd's tid. kjøper grovbrød på butikken, går ned på høykant. :)

Skrevet

Jr fyller ett år nå i juli og har ikke en eneste tann enda. Men brød har gått ned på høykant siden han var rundt 6mnd tenker jeg. Ikke fuktet det i noe med mindre det har virket litt tørt, og da har jeg gjerne bare brukt litt vann. Leverpostei er kjempe fint pålegg å starte med!

Gi små biter i starten og når h*n får teken på det kan du skjære de litt større. Mini har ikke fått skorper om de har vært harde, men myke skorper har gått veldig greit. Startet rett på grovbrød. Han får egentlig alle typer brød, men loff og slikt kjøpes kun inn en sjelden gang i blant så det har han aldri smakt. Er ikke farlig å gi de grov brød, bare være litt forsiktig med de brødene som har store, harde korn i seg. :)

Lykke til med brødspisingen!!! :)

Skrevet

Jeg skjærer bort kanten på brødskiven. I starten fikk Leah brød med smør på, men etterhvert så fikk hun et tynt lag med leverpostei, prim og most banan. Nå får hun også hvitost, brunost og smøreost:)

Skrevet

De "tygger" med gommene, ikke noe problem så lenge bitene ikke er for store/harde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...