Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Okey.. Nå har jeg lest litt om dette temaet på pernille.info.. Altså sjekking av livmortappen.. Har ikke prøvd enda.. Men, lurer på om jeg vil skjønne at det er livmortappen jeg kjenner..?
3barnsmor? Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 hehehe, jeg har allerede bestemt meg for å ikke prøve dett jeg hehe.
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2008 Hehe.. Jeg tror jeg bare vil kose meg med sambo titt og ofte..og håpe at det klaffer.. Vil helst ikke styre så mye rundt med EL-tester, temp.måling bla bla.. Men, litt gøy å lese om alt mulig man kan gjøre for å øke ditten og datten..
Gizom81 Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Heisann! Du vil helt klart forstå hva livmorhalsen er, det tviler jeg ikke på. Pernille.info er svært informativ på dette området, og det er ganske lett å bli kjent med tappen og forstå hva pernille mener med beskrivelsene sine! lykke til!
*Lykkeliten* Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Du vil nok legge merke til tappen når du kjenner etter.. Ville heller ikke rote så mye der inne først, men nu er jeg i min 7pp og kjenner etter tappen hver gang jeg dusjer.. dvs. ganske ofte.. Da merker jeg når den åpner seg, det gjør den under EL.
2prinsesserogbim Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 ja dn kjenner du godt... men jeg vil ikke si at min oppfører seg akkurat som det står skrevet... har ikke kjent ut som den skal gjøre ved tidlig svangerskap enda.. nå har jeg ikke sjekket den på noen dager da men
*Lykkeliten* Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 Hvordan er tappene deres?? Dere som er tidlig i sv.skapet? =)
2prinsesserogbim Skrevet 26. juni 2008 #9 Skrevet 26. juni 2008 jeg syns ikke min er som det står på pernille.info... jeg syns den er sånn som den pleier å være når jeg ikke har el og ikke mens... syns ikke den er plugget igjen, men myk utenpå og hard inni er den
Gizom81 Skrevet 26. juni 2008 #10 Skrevet 26. juni 2008 Det med hard og myk på en gang, skrev jeg om i dagboka mi fra svangerskapet med første mann, da viste jeg ennå ikke at jeg var gravid!!! Men bemerket det sammen med et ørlite håp og graviditet. Kort tid etter fikk jeg GRAVID på CB!!
annie74 Skrevet 27. juni 2008 #11 Skrevet 27. juni 2008 Jeg har nettopp begynt å utforske livmortappen fra dag til dag for å se om jeg merker noen forskjell. Er det normalt at den er langt oppe til venstre rett etter mensen. Vil den sentrere seg nærmere EL? Er redd sædcellene ikke finner fram når den har gjemt seg langt borti gokk
Gizom81 Skrevet 27. juni 2008 #12 Skrevet 27. juni 2008 Måtte le litt når jeg leste "Er redd sædcellene ikke finner fram når den har gjemt seg langt borti gokk " Vet faktisk ikke, skulle gjerne svart deg, men det har ikke noe med hvordan du sitter/står når du sjekker da? MIn er faktsk lukket seg nå.... hm hm håper og håper!!!
annie74 Skrevet 27. juni 2008 #13 Skrevet 27. juni 2008 Det er mulig stillinga var litt skjeiv da jeg sjekket. Får bare prøve litt forskjellig og se om det endrer seg. Etter som jeg har skjønt skal det ta litt tid før man blir kjent med hvordan det skal være inni der til en hver tid.
Gizom81 Skrevet 27. juni 2008 #14 Skrevet 27. juni 2008 Ja, det kan stemme. Vet bare at da jeg begynte med det sist gikk det ikke lang tid før jeg ble gravid.... kanskje fordi jeg da skjønte bedre når el var, hvem vet.. Lykke til
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 27. juni 2008 #15 Skrevet 27. juni 2008 min tapp er nå: myk/hard,langt oppe,litt bakovervendt+ at d er ganske hovent inne der! Hva vil dette si, noen som vet? kjenner en strek på tappen, har ikke født før, er den åpen da eller?
Gizom81 Skrevet 27. juni 2008 #16 Skrevet 27. juni 2008 Ja si det, skulle gjerne gitt deg et svar på det. Jegg har fått strek etter fødsel, før det hadde jeg bare et hull, og så et lukket hull.... Unnskyld beskrivelsen, litt rart denna beskrivelsen her...
*Lykkeliten* Skrevet 27. juni 2008 #17 Skrevet 27. juni 2008 Det sies at man skal sjekke tappen til omtrent samme tid på døgnet, og blæra skal helst være like full/tom hver gang.. Min tapp nå: Veeldig bakovervendt, fant nesten ikke åpningen, ikm på tirsdag.. Både myk og hard.. hmm.. skjønner ikke mye av den nei.. Har født før, for 2år siden.. Så bruker å ha ganske så stor åpning rett før mensen og under EL.. =) Ønsker alle dere masse lykke til!! =)
05-10-15 Skrevet 28. juni 2008 #18 Skrevet 28. juni 2008 Jeg får ikke tak i min i dag.. Så høyt oppe er den. Har masse menssmerter/stikking i dag igjen og vondt i ryggen, så tror nok tanta er i anmarsj uansett hvor uønska hu måtte være :-( Venter ikke tantebesøk før midten av neste uke, men det blir vel gjerne et litt tidligere besøk denne måneden da. Tok billigtest i dag, men negativ.
Gjest Tina-Mari Skrevet 28. juni 2008 #19 Skrevet 28. juni 2008 Og hvor er denne tappen hen?? Skjønner den er oppi mus..men hvor langt opp?? Hvordan står/sitter/ligger man når man sjekker??
05-10-15 Skrevet 28. juni 2008 #20 Skrevet 28. juni 2008 Pleier å sitte på do når jeg sjekker. Synes det fungerer best for min del. Stort sett går det greit å kjenne den med pekefingeren, men det gjorde det ikke i dag.
Gjest Tina-Mari Skrevet 28. juni 2008 #21 Skrevet 28. juni 2008 Må fingeren langt opp eller? Kanskje jeg skal be gubben sjekk..greier ikke å få meg til å putte noe annet enn ulla (tampngen) oppi der...
annie74 Skrevet 28. juni 2008 #22 Skrevet 28. juni 2008 Det kan hende du må litt ut til sidene å lete, jeg fant min i et stykke oppe til venstre. Jeg var også veldig skeptisk til å rote rundt der inne, men så lenge du er ren på fingrene og har klippet neglene er det ingen fare. Når du har funnet den, vet du at det er den du har funnet. Noen ganger er den lett å finne, langt fram, mens andre ganger er den vanskeligere få tak i og du må langt bak. Det er når den er langt bak at du er mest fruktbar, etter som jeg har forstått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå