Gå til innhold

Dere som har bygget hus..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lyst å bygge om har mulighet til å få kjøpe ei tomt på ca et halvt mål..

 

Nå fikk vi papirene og der sto det at vi kun kunne bygge på 30% tomta.

Er dette vanlig? Hvorfor er det slik egentlig??

 

Vi får ikke bygget drømmehuset vårt da fordi det blir for stort..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har sett på det samme selv. og vi fikk 25 %.. på romerike!

 

men vi bygget ikke.. ikke enda hvertfall

Skrevet

Her er det kun 24% og det inkluderer garasje og biloppstillingsplasser. Men er må tomtene være på minimum 650 kvm.

Skrevet

Er nok vanlig. Men et halvt mål er jo en ganske liten tomt da.

Skrevet

Ja, det er kanskje en liten tomt men til tross for at vi bor på et lite sted er tomtene svindyre.. Vi har ikke lyst å betale over en million for ei tomt..

 

Denne koster 500,000.- og det synes jeg er nok, men er litt lei meg idag fordi vi ikke får det til.. Det er ikke slik at vi skal bygge et diiigert hus men vi trenger det meste på et plan og skal ha 1,5 etasje og da sier det seg selv at vi trenger litt plass å bygge på..

Skrevet

Er helt vanlig. Det er slik fordi man skal ha litt uteareal, plass til å måke og litt "space" til naboer osv.

 

Men syntes nesten det var høy utnyttelsesgrad av tomten jeg.

 

Vi har kikket på endel tomter både her i buskerud og i akershus, og stort sett så er det mellom 20-25% i utnyttelsesgrad.

 

Du må også huske på at i denne utnyttelsesgraden så må garasje/biloppstillingsplass være inkludert. Slik at der forsvinner det jo fort litt areal av tomten også som man ikke kan bruke til huset.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...