Gå til innhold

Barn med 2 til 2.5 års mellomrom???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mellom mine barn kommer det til å bli 2-2.5 års mellomrom... noen som har erfaringer med dette på både godt og vondt? Sjalusi, rutiner, osv... =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 22mnd mellom de to eldste. Har gått kjempefint, ikke noe sjalusi i det hele tatt. De har alltid en å leke(og krangle) med. De finner på mye sammen både lek og tull. Synes det er absolutt passe avstand mellom de. De leker jo nå med desamme lekene sammen, istede for at man skal be den eldste leke litt med den yngste på dens premisser(har selv søsken som er 7-8 år yngre) Er mye søskenkrangler å, men det er jo naturlig. De er 3 og 5 nå.

Skrevet

Mellom meg og søsteren min så er det 2,5 år og det synes jeg er kjempefint:)

Når vi var mindre så lekte vi mye sammen og kranglet såklart en del også, men etterhvert som vi ble voksne så har vi utviklet et sterkt vennskap og hun er nå en av mine beste venner.

Kan såklart være litt forskjell med gutt og jente, men samboeren min har også en søster som er 3 år yngre og de har hatt akkurat de samme erfaringene som meg og søsteren min og de er også kjempegode venner nå, selv om hun er "bare" 18 år og ikke helt voksen..:)

Skrevet

Ah, tusen takk for svar. Noen flere?

Skrevet

Her er det 28 mnd mellom en og to. De er av forskjellige kjønn, men er bestevenner, og leker veldig godt sammen. Har ett veldig nært søsken forhold, og hjelper og støtter hverandre veldig, særlig når de er i barnehagen. Da passer de på hverandre. Begynner og se litt mer forskjell nå som den eldste skal begynne på skolen, da kommer en ny hverdag for de to og jeg vet ikke om det er mammaen som gruer seg mest? Men blir nok en overgang for hele familien.

Før nr 2 ble født leste jeg veldig mye om søskensjalusi, og la opp flere ting hvordan dette kunne unngås. Hadde flere planer med nr en som vi to gjorde bare alene, og tror det var veldig viktig.

Nå som vi venter nr tre er nr to snart 4 år, har nesten ikke kommet på at det skal bli sjalusi, men det har jeg merket har kommet nå, så nå er vi igang med å finne ut slagplaner hvordan vi skal få stoppe dette. Og finne en løsning som er best for alle og for at ikke 4 åringen skal føle seg til side satt..

Skrevet

Det er ca. 2 1/2 år mellom mine to gutter. Det har gått kjempefint. Så og si ikke sjalusi i det hele tatt. Nå er de 41/2 og 2 år og leker seg kjempefint sammen. Finner på mye rart også selvfølgelig ;-) Storebror er veldig glad i lillebroren sin og passer på han hele tiden. Lillebror har også begynt å vise at han er glad i storebroren sin. Største var litt småsyk her om dagen og lå på sofaen og slappet av, da kom minste og strøk han på hodet. Så søte at. Det hender selvfølgelig også at de småkrangler, men de blir fort venner igjen.

Det blir ca. 21/2 år mellom minste og babyen også, og jeg håper det går like bra denne gangen også :0)

Skrevet

Helledussen så søte =) Nå gleder jeg meg stort til vi skal prøve på flere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...