Trine_80 Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Lurer bare på når dette inntraff? Mini her har hatt diarè i 9 dager nå, og jeg lurer på om det kan være noe jeg spiser? Han er 4 mnd så synes det var litt sent å reagere på ting nå? Kan også være vanlig magevirus, men da burde det vel vært borte nå? Begynner å bli litt frustrert, har vært hos legen, men de tok ingen prøver, sa bare det var nok vanlig mage/tarm-infeksjon som vanligvis gikk bort etter 3-4 dager (maks 5-6 dager). Han har ikke feber, er i storform!
vimsa;) Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 min lille har melkeallergi. Hun gulper mye, har mye løs grønn slimete besj og går litt dårlig opp i vekt. Hun har hatt det hele veien så vet ikke om man kan få det etter noen måneder. Men det virker litt rart sånn pluttselig etter fire måneder. du kan sjekke det med å kutte alt melk i ditt kosthold et par uker. Merker du bedring kan du introdusere melk igjen og se hva som skjer. ca 5% av alle barn i norge har melke allergi, så faktisk ganske mange. Men 90% vokser det av seg i løpet av sine første leveår. Du har ikke begynt med grøt eller noe som kan være årsaken?
Trine_80 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. juni 2008 Hei! Takk for svar, nei, har ikke startet med noe grøt enda. Han har nesten ikke spist noe annet enn mm for han tar ikke flaska heller skikkelig, så ikke noe mme heller. Lurer på om jeg skal kutte ut melkeprodukter for en periode; eller komme meg tilbake til legen igjen? han har mange av de samme symptomene
vimsa;) Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Det synes jeg kan være lurt å prøve:) Er jo greit å ha prøvd. Vi fikk beskjed av legen å kutte alt av melk i min kost å se ann effekten. Når ting ble bra skulle vi introdusere melk igjen å observere hva som skjedde. Det er dette du får beskjed om å gjøre når du kommer til legen så likeså greit å ha gjort det i forkant:) Det er ikke noen tester de vil ta på disse små for resulatet av å kutte melk sier nok. Man kan ta en blodprøve, men denne slår bare ut på 30% av barna med allergi og vil jo derfor ikke si så mye.. vi var hos en veldig flink gastro lege på ullevål. Men dit må man ha henvisning fra fastlege.
Trine_80 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2008 Da lurer jeg på en ting... Hva kan man spise som ikke inneholder melk? Føler alt har melk i seg jeg.? Kan man spise vanlig brød, hva kan jeg ha til middag? Tips her mottas med utrolig stor takknemlighet! :-)
vimsa;) Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 vanlig brød innholder ikke melk. men de fleste andre bakevarer innholder melk..reint kjøtt som pålegg, syltetøy, fisk.. ellers er det ganske greit med middag , det er nesten bare sauser og diverse ikke reint kjøtt som innholder melk. vi spiser masse wok og fisk. det finnes en smør pakke i butikken som er helt melkefri (blå pakke), vanlig plantemargarin er tilsatt melkeplulver.. ultra har en egen avd med melke ersattnings ting og gilde god og mager produkter er uten melk.. ( pølser og diverse) håper noe av dette kan hjelpe:) .) lykke til!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå