Maya:-) Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Jeg var på Babyshop i dag der sa damen jeg pratet med at hun ville valgt fire hjul siden mange barnehager forbyr vogner med tre hjul ettersom de kan velte. Hun sa det at når barn våkner etter å ha sovet så strekker de kanskje på seg og da kan vognen velte. Jeg synes dette høres velig rart ut så jeg spurt om dette på Barnas hus og der sa de at dette bare er tøv. Noen som har hørt noe liknende eller er det bare sprøyt? Det er jo litt rart at det er så mange vogner på markedet dersom de kan velte bare ved at et barn strekker på seg som hun sa, jeg trodde det måtte litt mer til. Jeg også forstår at tre hjul er mindre stødig enn fire, men hadde det vært uforsvarlig så hadde det vel ikke vært så mange trehjulinger i salg. Eller?
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Har hørt dette mange ganger. I barnehagen der svigermor jobber er det forbud mot 3 hjulinger! Så vi måtte kjøpe med 4 hjul, siden det var hun som skulle betale for den.. De 3 hjulingene ser jo så lette ut å trille, men har simo kombi, og hører det er mange som er fornøyde med den! Er fornøyd fram til nå da=) Fin oppbevaring for alle klærne og utstyret vi har kjøpt til vesla! Hehe
JuniGutt06+OktoberJente08 Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Vi får ikke bruke vår quinny comfort 3xl i barnehagen da den har veltet bakover med gutten vår oppi. Skikkelig bedritent at vogna er så ustabil når ryggen legges ned men vi bruker den overalt ellers. I barnehagen har vi ei gammel stor simo-vogn som 2-åringen sover i. Synes det er veldig praktisk å ha ei gammel vogn der siden den står ute hele dagen i all slags vær og blir rusten og stygg. Quinnyen bruker vi ellers siden den er mye bedre å trille, og lillegutt spør etter den når vi tar frem barnehage-simoen. Ellers er det mange andre i barnehagen som har 3-hjuling. Ikke alle er så ustabile som quinnyen.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Dette har jeg aldri hørt om. Men så har barnehagen selv vogner de bruker til ungene,så ingen foreldre trenger å ta med vogner.
<3 mine søte små<3 Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Har eg aldri hørt om. har mange 3 hjulinger i barnehagen der jeg jobber
ltn :) Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 jeg må nå si det at jeg har jobbet i vogn butikk og prøvd diverse vogner og av di nyeste 3 hjulinger må man ha veldi me over vekt på den enne siden av vogna for at den skal tippe. jobber nå for tiden i en bhg og der får foreldrene velge selv hvilken vogn dem vil bruke. å vi har en god del 3hjulinger å der er til dags dato ikke en eneste vogn som har tippet.
Maya:-) Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. juni 2008 Hmm, da tror jeg kanskje jeg tar sjansen på tre hjul, også får vi heller kjøpe en brukt gammel vogn med 4 hjul å ha den i barnehagen dersom de setter seg på bakbeina. Det er jo ikke så dumt som JuniGutt06+Oktoberbaby08 sier å ha en sliten vogn i barnehagen som står ute i all slags vær også bruke ”godvogna” selv. Vi har allerede sett oss ut den vognen vi vil ha (Spirit S3), det er den eneste vognen som dekker alle punktene i kravspekken vår så da er det ikke så lett å måtte finne noe annet. Også liker jeg ikke så godt at noen styrer hva jeg kan og ikke kan kjøpe, liker å bestemme selv. Takk for svar uansett, nyttig lesning selv om jeg hadde håpet at alle skulle svare at dette var sprøyte tullete :-)
MintCondition Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 Aldri hørt om...i bhg til datteren min er det både 3- og 4hjulinger. En 4hjuling velter like fort som en 3hjuling den, om ungen er urolig og herjer oppi der. Men jeg hadde ville hatt en ekstra-vogn jeg, til sovevogn i bhg Vi kjøpte en billig Carena-vogn av en venninne, som er god til soving i bhg...så slipper vi drasse vogn frem og tilbake hver dag. Vi sykler til bhg nemlig, og da erd et ikke så åraktisk med vogn altså
nr.4 i oktober Skrevet 26. juni 2008 #9 Skrevet 26. juni 2008 Aldri hørt om det jeg heller men jeg har lyst til å kommentere ltn`s innlegg der hun mener det må være overvekt på en side for at nyere 3-hjulinger skal velte.. dette stemmer dessverre ikke med min erfaring, dagbarnet mitt har Quinny Freestyle XL, og den vogna velter bakover bare ungen ligger i full liggestilling oppi den.. må alltid sørge for at vogna står støttet opp inntil veggen her ute hver gang hun skal sove, så den vogna er isåfall unntaket..
MintCondition Skrevet 26. juni 2008 #10 Skrevet 26. juni 2008 Quinny Freestyle er en kjent velte-petter! Det har jeg hørte flere som sier...
Mrs. Bouquet Skrevet 26. juni 2008 #11 Skrevet 26. juni 2008 Når det gjelder trehjulinger så er det kun quinny freestyle som har velteproblemet, har aldri hørt om andre trehjulinger som velter lett. Denne vogna er jo snart ikke å få tak i lengre, så det problemet tar nok snart slutt.
lykkelig78 Skrevet 26. juni 2008 #12 Skrevet 26. juni 2008 Jeg jobber selv i barnehage og har aldri hørt om dette. Vet det var problemer med de første tre hjulingene som kom på markedet, men nå er vell alle forbedret. Er ganske utrolig at foreldre blir tvunget til å kjøpe ny vogn fordi barnehagen sier det da....som pedagogisk leder hadde jeg aldri godtatt det, jeg ville heller legge til rette slik at en evt vogn som hadde velteproblemer ble støttet opp eller satt på en plass hvor det var sikkert.
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #13 Skrevet 26. juni 2008 Det er forskjellig fra barnehage til barnehage uansett ville jeg aldri brukt den vanlige vogna i barnehagen.. Slitsomt å ta den med frem og tilbake hver dag og vogna blir utrolig møkkete av å være i barnehagen. Kjøp en billig gammel simo eller noe på finn.no de er gode å sove i og det er ikke farlig om de blir møkkete..
sykkelpumpe Skrevet 26. juni 2008 #14 Skrevet 26. juni 2008 Vogna til sønnen vår er trehjuling, og han brukte den til han var 3,5 år. Den velta en gang, men da lå ryggen nede og han satte seg helt bakerst i vogna (på ryggen) Det er jo selvsagt at vogne tipper med 15 kg et sted! Har aldri følt på at det har vært ustabilt eller utrygt med 3 hjul.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå