Gå til innhold

Har dere sparekonto og hvor mye sparer dere pr. mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har sparekonto lar hele den ene lønna gå til sparing hver mnd (dvs.ca.20 000, men det hender vi "låner" av den... ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har vi bare en lønning så vi sparer ikke. Skal ut i jobb så snart barnehageplassen er i boks, men selv da ser jeg ikke for meg at vi skal spare den ene lønna. Vi sløser ikke, men har mye bedre ting å bruke pengene på enn å bare se de på bok. Men kanskje dere sparer etter noe spesielt?! Vil nok spare opp til vi har to månedslønninger, ellers er jeg opptatt av at vi kan kose oss litt ekstra i hverdagen. En ferie på sparket gir meg liksom mer enn antall kroner på en dårlig høyrentekonto. Og vil nå uansett påstå at jeg er ganske så fornuftig:)

Skrevet

Oj, det var masse pener spart hver mnd!

Vi sparer kun barnetrygden, dvs 970kr i mnd. Men er det penger igjen på brukskontoen i slutten av mnd spares også disse. Også sparer vi jo en del i disse ferie/skatterpenger tider..:)

Skrevet

bruker hver smitt og smule, og gjerne enda litt til. får litt hjelp av foreldrene våre. dessuten bor vi gratis. vi har 27.000 inn per måned

Skrevet

ca 3000kr i mnd. nå som vi ikke har bhg. plass nærmere 5000kr:)

Skrevet

Mens jeg var i permisjon sparte vi ca 10.000,- i mnd, men nå er jeg hjemmeværende i noen mnd, så jeg sparer bare 500,- i mnd nå.

Liker å ha en buffer på minst 10.000, gjerne helst minst 30.000 til uforutsette ting.

Når (om) jeg får meg jobb kommer vi ikke til å spare så veldig mye, ettersom ungene må begynne i barnehage

Skrevet

Sparer 2000 i måneden. Sambo har lite utbetalt, så stortparten av forbruket går på meg. Og så blir det masse nytt til hus og baby for tiden, så greit å holde det nede litt til.

Skrevet

Det er jo nettopp et antall kroner på høyrentekonto som gir meg muligheten til en ferie på sparket ;)

Har forsåvidt to sparekontoer, en som kan brukes til sånne ting, og en annen som skal være til krisetilfeller.

Skrevet

Off, hadde vi hatt råd hadde vi nok spart så mye som mulig, nå er det foreløpig ingenting. Hva jobber dere med, dere som sparer flere tusen?

Skrevet

Om du ikke har råd til å spare så mye så bør du uansett spare litt. Om det så er bare en hundrelapp i måneden :)

Det gjorde jeg når jeg hadde dritlønn og ikke fikk det til å gå rundt, det var viktig for meg å spare litt uansett. Kommer godt med når noe uventet skjer.

Skrevet

Sparer 2000,- mnd og betaler 2000,- på studielånet. Skal kjøpe leilighet i nær fremtid og da har jeg nok ik lenger råd el.behov (?) for å spare så mye. Sparer dessuten de 15.000 i året jeg kan på bsu - men neste år er jeg oppe i max totalsum av det jeg får sette inn. Bra det! Men syns ik de burde ha den grensen!

Skrevet

Fast hver måned fra min lønnskonto: 1000 til høyrente, 1000 til ferie (lommepenger), 1250 til BSU, 1000 kr til guttungen (vil gjøre det samme for baby), og ellers sparer vi det som står igjen på budsjettkonto når mnds regninger er betalt (setter de inn på en bufferkonto for uforutsette utgifter). Feriepenger og skattepenger, pluss bonus som mannen får på jobben, går vanligvis inn på bufferkonto og brukes derfra til det vi måtte ønske. :-) Greit å ha litt penger i bakhånd.

Skrevet

Hei,

Sparer ca 10 000 hver måned ved å kjøpe akjser. Til nå har det gitt meg høyere avkastning enn sparekonto korrigert for skatt. også er det moro da..Lett å shoppe og følge med på nettbank

Skrevet

Vi har ikke så god råd så vi lever litt fra hånd til munn, bruker opp alle pengene hver måned, og det uten å unne oss særlig mye morro... Vi bor nok litt for dyrt egentlig.

Men uansett sparer vi litt, trekker 300,- hver på lønningsdagen, så det går 600,- inn på et fond hver måned. Greit å ha til den dagen det virkelig begynner koste penger å ha barn, tenker da på alt fra konfirmasjon, regulering, leirskole osv..

En liten buffer på 10.-15.000,- har vi på regningskontoen, så vi har litt om plutselig vaskemaskinen ryker, bilen må på verksted e.l.

Skrevet

Nei, vi har ikke sparekonto, dattera vår har det bare for moro skyld så hun får satt inn penger fra sparegrisen sin. Vi er litt mer fornuftige og sparer i noe litt mer fornuftig som fond.

Skrevet

Spare??

Vi lever og er unge nå, hva skal man spare til?

Nei, vi velger å unne oss nye, klær, byturer, resturantbesøk, den middagen vi ønsker hver dag, kino, teater, stand-up med hotell, turer, fornøyelseparker osv osv hele året.

Dette gir meg mye mere glede enn mange tusen i banken...

Skrevet

Har ikke råd til spare så mye, men setter inn barnetrygden på egen konto. Har også en sparekonto med ca. 30.000 til uforutsette utgifter. Liker ikke å være helt skrapa

Skrevet

Vi har sparekonto, og har prøvd å spare ca 2000,- i mnd.

Men nå har vi akkurat kjøpt hus, så det blir litt mer utgifter enn før..

Blir vel ca 1000,- spart hver mnd.. Det er til ferie og evt kriser som måtte oppstå.

I tillegg har vi alltid 2 avdrag på lånet stående.

Skrevet

Ja, det har vi. Frem til august sparer vi ca 300-500 kr pr måned, men vi har en god buffer der fra før (ca 50 000 kr nå), men når jeg begynner å jobbe i august er planen å spare ca 10 000 kr i måneden.

Skrevet

Siden du spør. Vi vil spare til tomt nærmere familien for å bygge hus. Vi savner familien veldig og ser dem for lite, føler barna våres ikke får næreog gode nok bånd til dem. Desverre er ikke tomter gratis, så da må vi spare litt for å vise banken at vi har god nok økonomisk sans til at de vil gi oss lån til resten (har snakket med de om dette).

Skrevet

Vet ikke om det er så kjempefornufitg jeg, har tapt noen tusen i fond siste året ;)

Neida, selv har jeg "langtidssparing" i fond, pluss en sparekonto som jeg kan bruke til ferier og andre hverdagslige ting og BSU.

Buffer til uforutsette utgifter ligger på regningskontoen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...