Gå til innhold

Trodde lystgass var smertelindring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke lystgass smertelindring da? Jeg trodde det, føltes hvertfall ut som det under min fødsel. Hehe. ;o) Uten den hadde jeg daua... (konstante rier)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det regnes som smertelindring ja, men kjenner mange som mener at det ikke har hatt noen effekt...

Skrevet

Strengt tatt er vel alt du får under fødsel for å lindre smerter, om det så er akupunktur eller epidural smertelindring, sier liksom seg selv. Men det er forskjell på medisinsk og alternativ smertelindring! ;)

Jeg fikk ikke noe effekt av lystgassen (slik jeg følte det i hvert fall). Det var noe galt med aparatet så mannen min fikk en dose og han merket noe i hvert fall! hehe. Men jeg regner det som smertestillende likevel.

Mamma fødte en av oss ved å kun puste i hendene sine - DET kaller jeg uten smertestillende! ;)

Skrevet

Jepp....den er da det.. Jeg hadde det i ca 30min første og andre fødselen, var god å ha rett før pressriene satte inn....da ungene skulle ut så hadde jeg kun maska igjen å bite i....med nr 3 så fikk jeg tilbudet, men ville da prøve uten, gikk helt supert, var slett ikke noe vondere, bare vanvittig mye mer bråkete siden jeg ikke hadde ne helsikkes maska å kvele smerte stønna i...og ingen maske å kvelde primalbrølet da ungen kom ut....tror halve sjukehuset hørte det...de hørte det i hvertfall svært godt på avdelinga.. Hørte noen nevne det ved frokostbordet: "Hørt dokker nå i natt dokker andre? Ja, va no lyd fra ene stua da ja. svarte ei...og jeg satte i å le og svarte: Sorry jenta, det va nok mæ, va ikkje så vondt, va bare ingenting å kvele lyden i da ungen skull ut..hehehe

Skrevet

Det fungerte smertelindrende for meg iallefall. Jeg hadde så klart fortsatt vondt, men hadde en ri uten lystgass og DEN satt:) ugga!

Håper på lystgass hvis jeg er så heldig å få føde en gang til.

Har for meg fødselen som en helt fantastsik opplevelse, jeg har en mistanke om at lystgassen gjorde en god jobb:)

Skrevet

Hadde det m førstemann,men ble bare susete i hodet.Hjalp ikke på smertene så med nr 2 ville jeg ikke ha det..

Skrevet

Hadde lystgass da jeg fødte TL , skal IKKE ha det ved evt. nestemann. Ble bare dopa og rar i huet, ikke sånn fnisen/full som enkelte beskriver,og det var like j*** vondt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...