maibaby-Ingrid2008 Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Har ei på 5 uker og etter at vi begynte å bade henne har vi gjort det nesten hver dag. Hun syns det er så deilig og det er så koselig for pappan å ha den stunden. Bruker litt olje i vannet. På sykehuset sa noen at man kan bade hver dag, mens andre sa sjeldnere. Hvor ofte bader dere?
2.gangs Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Vi bader 2-3 ganger i uka. Han er litt plaget med eksem, så vi bør ikke bade oftere. Hvis hun koser seg, er det bare å bade hver dag:) Men de trenger ikke mer enn 2-3 ganger i uka når de er så små.
badass_suburban-mom Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Bader kanskje et par ganger i uka.(med mindre det er drit over hele underlivet til snuppa,da blir det sevsagt en extra gang,hehe!) Vasker selvsagt hender,ansikt,hals og føtter hver dag(opptil flere ganger,blir mye gris når man skal spise grøt,gitt!) Du kan jo bade henne uten såpe og shampo om du gjør det ofte,tror ikke de små har så godt av å bli vaska med såpe hver dag.
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 vi badet emilie hver dag di første 2,5mnd.. men nå bader vi henne hver andre dag.. på kvelden før hun skal legge seg.... hun elsker også å bade...
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Jeg har bada snuppa hver kveld.. Hun er 5 mnd nå. Hun elsker å bade, å jeg synes det er en fin rutine på kvelden. Fint å " ha noe å gjøre" liksom. Er ikke all verden det går an å aktivisere en baby på 5 uker med så å bade er en fin ting. Snuppa mi var ofte urolig på kvelden de første tre mnd så da var det greit å gå opp på badet en tur! Jeg bruker også bare olje i vannet. Av og til litt såpe. Så lenge babyen din ikke har noen spesiell tørr hud så er det bare å bade ivei. Dere bader vel ikke så lenge av gangen..? Vi gjør ikke det, bader vel en 5-7 min tenker jeg. Tror det går fint for huden, snuppa mi har iallefall aldri vært tørr. Bad å kos dere hvis alle trives med det.
mai mammaen til to Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 vi bader mini på 7 uker hver dag.. samme har vi alltid gjort med storesøsteren.. de elsker å bade begge to.. syns det er en kjekk rutine å ha på kveldstellet.. bruker litt såpe av og til oppi. ellers så smører jeg han inn med olje litt innimellom. tørr ikke ta det i badevannet for er redd han skal bli så glatt når jeg løfter han ut. han ligger oppi et slikt sete greier i badekaret.. det er helt genialt.. anbefales..
Joikaboll@ Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 Linus er 3 uker og bader stort sett morgen og kveld hver dag. Slenger han i vasken på badet bare. Bruker kun vann.
petite fleur Skrevet 25. juni 2008 #8 Skrevet 25. juni 2008 Gutten vår har aldri vært spesielt glad i å bade, så det ble max 2 ganger i uka her i gården. I går kjøpte jeg en badestol, og du skulle sett fornøyd gutt! Storøyd som bare det for at han kunne sitte og plaske i stedet for å ha hodet så nært det skumle vannet;-) Han likte det så godt at jeg måtte bare bade ham i dag også:-)
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #9 Skrevet 25. juni 2008 Vi bader ca. annenhver dag +/-. Han elsker å bade! Er 9 uker.
Mammaen til Turid Skrevet 26. juni 2008 #11 Skrevet 26. juni 2008 vi bader stort sett hver dag.. hun er nå 3 mnder hun blir litt sutrete og urolig på kvelden, men når hun kommer i badekaret er hun blid og fornøyd.. =) blir roligere av det.. ihvertfall når det var så varmt en periode her, hun ble så klam av varmen.. bruker av og til litt babysåpe i vannet, av og til olje, men stort sett ingenting.. vesla har ikke tørr hud... pluss at bading er en del av kveldsrutinen her i huset, bad og så pysj, og etter en stund flaske, så senga..
Dunder Skrevet 26. juni 2008 #12 Skrevet 26. juni 2008 Jøss! Bader bare en gang i uka her. Ellers vasker vi bare med fuktig klut, evt. skyller henne litt i vasken.
Moosh Skrevet 26. juni 2008 #13 Skrevet 26. juni 2008 Bader henne hver tredje dag, om kvelden. Vasker ansikt og hender morgen og kveld og etter grøtsøl. Vasker stumpen under springen når hun har bæsjet.
kari kari kari Skrevet 26. juni 2008 #14 Skrevet 26. juni 2008 Bader lille prinsessa hver dag. Veldig kosellig, hadde ikke gidda ellers.
Willy Wonka Skrevet 26. juni 2008 #15 Skrevet 26. juni 2008 Bader stort sett hver eneste kveld. Han er snart 9 mnd, krabber og er ikke akkurat ren når kvelden kommer. Krabber også ute!!
*Hufsa-mamma* Skrevet 26. juni 2008 #16 Skrevet 26. juni 2008 vi bader sånn annen hver kveld ca..jeg bruker litt baby såpe for å vaske rundt halsen og nedentil...så maserer jeg han inn med baby olje før han tørker!! blir så myk og god og det er jo en flott måte å masere og gi god kontat på) han elsker det i alle fall:))
Hildeks Skrevet 26. juni 2008 #17 Skrevet 26. juni 2008 ssiden vi kom fra sykehuset har vi badet henne hver dag( ikke manisk da vel å merke, er hun trøtt så dropper vi det) men vi syns det er en koselig kveldsrutine, oghun eeelsker å bade! nå sitter hun å plasker og "synger" og klasker de småbøttene sine sammen,(straks 8 mnd) skikkelig kos, og så blir hun ekstra trøtt av det=) Vi fikk beskjed om at det er ok å bade hver dag, men ha i litt olje i vannet, og ikke såpe før ungen er et par år var det vi fikk beskjed om. Mi har aldri vert noe tørr i huden, eller hatt bleieutslett eller noen ting heller.
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #18 Skrevet 26. juni 2008 Bader 2 ganger i uka stort sett. Hvis han ikke har gulpet eller bæsjet over hele seg da vel og merke. Bruker bare litt olje i vannet. Han er snart for stor til badekaret i stellebordet så vi må ut og kjøpe balje til å sette på gulvet snart.
TinaP Skrevet 26. juni 2008 #19 Skrevet 26. juni 2008 De første 3-4 månedene badet vi lillegutt nesten hver dag. Nå er han 6 mndr og vi bader han to ganger i uken.
ingrid-84 Skrevet 26. juni 2008 #20 Skrevet 26. juni 2008 vi bader stort sett hver kveld som en del av kveldsrutinene. først ammer jeg litt, så bad + tar på pysj, deretter leser vi litt før han får litt mer melk. så er det tid for senga. fungerer veldig fint. (bruker bare rent vann, +evt litt babyolje)
Ezmeralda Skrevet 26. juni 2008 #21 Skrevet 26. juni 2008 Vi bader sammen hver kveld i badekaret. Kjempekos og dagens høydepunkt. :-) Har badet så godt som hver dag siden vi kom fra sykehuset. Nå er han snart 8 mnd. :-) Har en dæsj lje i en gang i blant.
nettigull og Lenora lille.. Skrevet 26. juni 2008 #22 Skrevet 26. juni 2008 jeg bader snuppa mi 1-2 ganger i uken ,pga. hun blir sp lett tørr på armer og skuldre bader jeg henne oftere det er litt synd for hun virkelig ELSKER å bade, smiler og plasker og koser seg godt. men såklart kan det bli ekstra bading vis hun har sjiit langt opp gjennom ryggen/føtter. men skulle gjerna ha bada hun hver kveld ,det er så koselig å se gleden hennes av vannet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå