Gjest Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 snik deg opp littegrann; petit chablis til 129 kroner er verdt det. eller les fumes blanches - noe billigere
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Jeg drikker bare Chablis jeg. Den er vel litt dyrere...
Linda-Kristin=) Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 black tower:) synes den er søt og god!
"Frostpinnen" Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Domaine du Tariquet koster vel rundt 90 kr er en god allround vin .
Dronningen! Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 Moselland Ars Vitis Riesling 2006 Pris: 99;- Lys grønngul. Aroma preget av pære og eplekart, hint av lime. Deilig til fisk, ost, grønnsaker og dritgod som terrassevin:o)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. juni 2008 #10 Skrevet 25. juni 2008 Winter Hill 95 kr. Dersom du liker tørre, fruktige viner. Eller så er Petit Burgoise (115) en favoritt, og da Sancherre Grand Reserve (170) som den jeg drikker ved spesielle anledninger.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. juni 2008 #11 Skrevet 25. juni 2008 Ars Vitis er søt og vassen. Tyskere lager vond Riesling. Skal man ha god Riesling må man til Frankrike og Alsace.
You can call me Dårris Skrevet 25. juni 2008 #12 Skrevet 25. juni 2008 Enig med Lektor Doppler med tillegg ang riesling. Tyske varianter blir ofte kvalme og søte, mens en god Alsace riesling kan være helt super. Ellers er det vel vanskelig å si hvilken hvitvin som er BEST, ettersom der er så utrolig mange, og det avhenger veldig av hva du skal bruke den til. Vi har jo selvsagt også forskjellig smak, noe som vises veldig godt på svarene du har fått. Er veldig lite enig i at Black Tower er noe særlig, men det er min smak:) Mange gode italienske for tiden, og også et par fine sydafrikanere. Prøv deg, fram er mitt tips.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. juni 2008 #13 Skrevet 25. juni 2008 Tror jeg og du liker samme vin. Black Tower var noe man drakk da man ikke likte vin og skulle bli full. Kan du tipse om noen? Mine favoritter står der, jeg liker knusktørre, fruktige og syrlige viner.
alenemamma_ Skrevet 25. juni 2008 #14 Skrevet 25. juni 2008 Riesling kabinett- dr loosen bros..mmmmm! 79 kr:)
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #15 Skrevet 25. juni 2008 Jeg er slettes ikke noen tilhenger av black tower, den utgår hos meg, om det sier noe om min hvitvinsmak...
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 25. juni 2008 #16 Skrevet 25. juni 2008 Enig med alenemamma. Dr Loosen.
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #18 Skrevet 25. juni 2008 Noen her som har smakt Via Latina? 79,90 fra portugal.. Fikk den anbefalt av en kollega..
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. juni 2008 #20 Skrevet 25. juni 2008 Har ikke smakt den, men kan ut fra angivelsene til vinen se at den er for lite fyldig i forhold til hva jeg liker. dr Loosen er veldig søt vin, litt sånn amatørvin. (sorry)
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #21 Skrevet 25. juni 2008 La Salle, er en dessertvin så den er ganske søt. (Just the way I like it) Koster rundt 80 kroner, hvis jeg ikke husker feil, og er KNALLgod!!
KajsaLuna Skrevet 26. juni 2008 #22 Skrevet 26. juni 2008 Kanskje tidlig å tenke på vin, men jeg har vært på jobb siden 05.30. )) Quinta da Aveleda Vinho Verde er en nydelig lett vin jeg anbefaler. Fikk den hos noen venner første gang. Mulig den må bestilles, de har den ikke på alle polutsalg, men det kan du lett gjøre over internett på vinmonopolet.no Jeg elsker det nettstedet )
jonamam Skrevet 26. juni 2008 #23 Skrevet 26. juni 2008 Anbefaler deg å gå på polet og spørre etter en tørr tysk riesling. De er helt fantastiske, og tyskerne er gode på dette. Tørre, fruktige viner, med perfekt syre, gjør disse vel så gode som de franske. Du må litt opp i pris, over 100 kroner, men de er virkelig verdt det!! Feks Reichrat von Buhl riesling trocken, Leitz, Querbach, Wurtz, og mange fler. Se etter riesling trocken. Spør de ansatte om hjelp(ikke sommerhjelpen :-)), skal love deg at du får en ny opplevelse av tysk vin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå