Gå til innhold

Noen som har begynnt med tran til den lille her da?


Blå + en i magen

Anbefalte innlegg

Vi har såvidt startet denne uken... Det meste renner jo ut igjen, men han får i allefall smake. Huff, lukter pyton og føler lukta setter seg litt når han søler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi har holdt på med tran siden han var 4 uker, er 7 uker nå, han smatter det i seg, uten å klage!! Mer enn jeg ville gjort! Hehe.. :)

Ikke så deilig og få en rap i fjeset etterpå hverfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Vi har begynt ja, men gir ikke så mye, bare slik at hun får smaken, men hun liker det så absolutt ikke.....

Husker det som regle ikke så har ikke blitt så mange gangene, men alt hjelper. Skal prøve å skjerpe meg så kanskje hun vil like det dersom hun får det hver dag, ehhhh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir D-vitamindråper i stedet, det er akkurat det samme. Og da trenger de bare 5 små dråper, og slipper både lukt og smak. Siden S er prematur må jeg gi både jern og folsyre i tillegg (noe hun ikke er glad i), så må velge minste motstands vei der det går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir og D-vitamin dråper ettersom både mamma og pappa får hlt "kula" av tran. Må legge til at det spises mye fisk her i hjemmet.. så er ikke redde for inntaket av omega 3. Tar 5 dråper i melka i flaska når hun får det, så lillemor aner ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde tran på junior, men alt kom opp igjen - og sølte på klærne hans og ammeputa etc etc - så vi har begynt med D-vitamindråpene i stedet. Funker kjempefint! Så slipper vi den ekle tranlukta overalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde kjøpt inn d-vitamin dråper jeg også (på apoteket), men helseseøsteren sa at det aller beste er tran, da det inneholder omega3.

Gir derfor tran, men med blandet følelse ettersom ingen av oss foreldrene er tøffe nok til å ta det annet enn i kapselform. Lurer noen ganger på om den j.. smaken er mer traumatisk enn omega 3 gjør godt.

Noen som vet om de får i seg omega 3 i melken dersom mor er flink til å spise fisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg spiser masse fisk og tran+omega3 da får hun lille det også igjennom melka mi siden jeg ammer henne:)

 

personlig liker jeg ikke å gi henne møllers tran da det er masse avfalls-stoffer i denne (det er jo tross alt tatt i fra levra til fisken) og kvalitet kjenner man faktisk på smaken...

 

bruker Arktis Tran med god samvittighet,den smaker godt også:) (kjøpt på sunkost=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gitt han tran siden han var 4 uker.

Han smatter det i seg, uten å klage, hah, tøffing, mer enn hva jeg ville gjort :P

Litt ekkelt når han raper meg i fjeset med tranånde etterpå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir d-vitamindråper. Vi har gjort det siden hun var 4 uker. Vi tar dråpene på smukken. Hun veldig glad i dråpene, da de er avkjølende for ganen. D-vitamindråpene oppbevares i kjøleskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten kommentar til Mai_jente:

 

Jeg fikk beskjed på helsestasjonen at min baby måtte får ekstra D-vitaminer til tross for at jeg spiser masse (fet) fisk i løpet av uka. Selv med mitt økte inntak ville ikke barnet mitt få nok i seg selv ved fullamming.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prver å få gitt tulla tran hver kveld, men har vært sløve i på ferie og slikt. Første gangen var det helt katastrofe. Alt kom ut igjen og hun hylte som om skulle ha prøvd å forgifte henne. Tenkte da at det her går ikke an å utsette ungen for hver dag.....Nå har vi lært oss noen triks som gjøre det bedre. Det hun hylte av var nok at tranen ble gitt for fort og var iskald, rett fra kjøleskapet, når det eneste hun hadde fått iseg hittil var kroppsvarm morsmelk. Tenkte ikke på det jeg...

 

Nå gjør vi det under kveldstellet slik at de plagg som evt får trangulp på seg er et lite antall pysjamaser og ikke evt mulige bodyer og slikt. Men gjør det uten klær på før vask. Tranen har vi tatt ut på en teskje 1-2 timer i forkant slik at den er temperert. Må være to. En holder henne litt opp med et papir klar under haken mens den andre gir henne litt og litt. Får hun det for fort spytter hun det ut med en gang. Dette fungerer stort sett fint og hun smiler underveis som hun pleier på stellebordet. Et lite prosjekt hver kveld men synes det er fint at hun får omega-3. Skal liksom gi smarte barn...

Det at hun får det på kvelden gjør at jeg slipper å lukte på evt tran som kommer opp igjen hele dagen. Og at det ikke setter seg i lammeskinnet som hun ofte ligger på på dagtid. I sprinkelsengen har vi tøybleier under hodet som skiftes dersom hun har gulpet slik at ikke må vaske lakenet hele tiden. Jeg tar selv tran med sitronsmak før jeg legger meg, takler ikke å kjenne smaken av det utover dagen. For herlig er det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...