Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe man kan gjøre selv for å forberede livmoren på modning? For meg er det for tidlig å føde nå, men lurte på om det var noen kjerringråd å forsøke å få i alle fall i uke 37 :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det hjelper, men jeg kjøpte og begynte med bringebærkapsler idag. Ifølge andre på forumet så hjelper det visstnok både på å forberede fødsel, under fødsel, og etter. Vi får se, jeg skal ihvertfall prøve det denne gangen:-)

Skrevet

Hvorfor i alle dager er du så desperat etter å føde før tiden? før babyen din er ferdig?? ser du skriver innlegg på innlegg om dette her.. Det er nok ikke stort du kan gjøre for å modnes før babyen din og kroppen er klar for det! La naturen gå sin gang..Når du passerer termin kan du begynne å "stresse" bittelitt. men ikke håp at babyen din skal komme før han er god og moden for det!

Skrevet

jeg har forresten termin om en fem minutters tid! Å skal love deg at jeg er lei. og klar for å møte gullet mitt nå. Men er gla for at jeg faktisk har gått til termin. Vet at babyen min er "god og ferdig". Han kan godt komme no! For det er ikke noe kjekt å gå over tiden..er liksom en dato du har sett frem til så lenge å så bare passerer den i stillhet:P. Men han kommer vel når han er klar:) håper det er snart selvfølgelig... men ikke stress du. babyen din kommer når h*n er klar h*n og:)

Skrevet

mille+bebi: Regner med at det er HI du henvender deg til selv om svaret ditt ble lagt under mitt?

Er nemlig enig i at det ikke er noe vits å stresse fram en fødsel før tiden. La ikke merke til tidsaspektet (uke 37)før etter svaret ditt. Det er nok ekstremt lite sannsynlig at babyen vil komme såpass før tiden med mindre det er noe kroppen vil selv. Noen dager til eller fra kan kanskje kjerringrådene hjelpe, men ikke uker før tiden er inne. Og tenk om man da går over, da vil den siste måneden vare eeeeevig...

Skrevet

Var til Hi ja:) ja..jeg vil anbefale alle å forberede seg på å gå over istenfor å stresse med å få uker før.. For det er faktisk meget sannsynlig at "du" går forbi den magiske datoen! skjipt..men sant. Men som oftest er det vel best å gå til termin i hvertfall:)

Skrevet

Herlighet, hun lurer jo bare på hva hun kan gjøre for å bli moden. Det ble til og med skrevet i HI at hun ikke ville føde før tiden. Og hva er galt med å prøve å bli moden i uke 37? Det er vel akkurat da man skal begynne å forberede seg på en fødsel. Så om HI vil bli moden, ser jeg ikke noe galt i det!

Til HI: Du kan ha sex!

Skrevet

hun vil bli moden nå å føde i uke 37!!! å hvorfor stresse?? hvorfor ikke gå til termin visst det er det babyen vil.

Skrevet

Bringebærbladkapsler eller -te er vel noe man helst bør starte opp med noen uker før termin, da dette skal være med på å styrke livmoren, gjøre fødselen lettere og sånt, hvis man tror på det da. Det samme gjelder modningsakupunktur.

Ellers vil jeg tro at om man begynner å tenke i de baner ukevis før termin oppnår man ikke annet enn å bli MØKKlei før man er ferdig.. At babyen ikke regnes som prematur etter 37. uke betyr ikke at man kan klare å få i gang noe før tiden er inne. Et svangerskap varer gjennomsnittlig 40 uker + 2 dager, slik er det bare.. Ikke er det uvanlig å gå dager/uker over denne datoen heller...

Skrevet

Hihi... Hvis sex skulle gjøre noe særlig utslag før man er moden for det hadde jeg født for leeeeeenge siden ;)

Skrevet

Kanskje du skal lese gjennom innlegget en gang til? Synes jeg ser at det står "for meg er det for tidlig å føde nå". Eller hoppet du over den setningen?

Skrevet

Sæd modner livmormunnen. Man føder ikke selv om man er moden.

Skrevet

Beklager, beklager, beklager, jeg har lest feil! Jeg trodde hun var i uke 37 nå og ville modnes. Uuups, tilgi meg. Og jeg er helt enig med deg Millie.

Skrevet

Er det noe man kan gjøre selv for å forberede livmoren på modning? For meg er det for tidlig å føde nå, men lurte på om det var noen kjerringråd å forsøke å få i alle fall i uke 37 :) Dette innlegget skjønte nå jeg. Jeg vet jeg kan skrive ting som kan misforstås men jeg har prøvd å lese igjennom på nytt nå og ser ikke noe gale i det jeg har skrevet. Jeg er i uke 35 når og det jeg mente var om det er noe man kan prøve å gjøre for å modnes fra nå til feks 37 for å unngå prematur unge som jeg ikke vil ha om det kan unngås. Jeg vet og av erfaring at selv om man er moden så trenger man heller ikke gå i fødsel, mange som går over for det. Det var det jeg mente, ikke at jeg vil modnes nå og føde i uke 34. Det er jo helt sinnsykt.

Skrevet

Hei Julibarn er blitt augustbaby!

Drit i hva folk henger seg opp i ! Det er naturlig å tenke som deg, jeg gjør det samme..

Tar bringebærbladkapsler jeg nå, og håper jeg slipper å gå over tid.

Skrevet

Ja jeg skjønner ikke hva folk gidder å henge seg opp i. Jeg har i alle fall mer enn nok å tenke over på hva som står i vente og forbereder meg på det. Selvfølgelig kommer barnet når det kommer, jeg har nok å gjøre som det er med en liten jente på 4.5 år :) Vil kose meg mest mulig sammen med henne nå før babyen kommer men håper å ikke gå over termin for det vil nok bli veldig slitsomt men må jeg så må jeg :) Takk Divamamma :)

Skrevet

Prøv modningsakupunktur. Det skal tas de siste fire ukene før termin. Du føder nok ikke før babyen er klar for det, men kanskje det kan hindre overtid? Og så skal det gjøre fødselen raskere. Jeg tok det sist, og vurderer det nå også.

Skjønner forøvrig frustrasjonen din. Er dritt lei selv, men har 9 uker igjen, og har selvfølgelig ikke noe ønske om å føde før babyen er helt klar. Men håper virkelig jeg slipper å gå lenger enn til termin.

Skrevet

jeg er faktisk ikke lei, tro meg, blir det nok snart, men spørsmålet mitt var nå bare det det var :)

Skrevet

det er ingen som har påstått at du ville føde i uke 34 men du skrev jo at du vill føde i uke 37. skjønte bare ikke helt hvorfor du stresset sånn..har bare sett en del innlegg fra deg med noe det samme innholdet u c. Men ingen som "beskylder" deg for noe:) lykke til, får håpe du slipper å gå over termin! ser ikke ut som jeg slipper d..

Skrevet

Mille: kunne ikke la være å kommentere selv om jeg er enig at uke 37 er alt for tidlig: du er vel glad for hver dag som går på overtidnå fremover, for babyen kommer jo når den er klar...ikke sant ;-)?

Skrevet

babypåveg: det er no faktisk litt forskjell på å ønske å føde tre uker før tiden og på overtid da!! å ja..jeg er gla for at babyen min er go og ferdig og klar når han velger og komme..kunne ikke hatt d bedre faktisk!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...