Gå til innhold

Jordbær-mos til spebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt et glass med jordbær/banan-mos fra Nestle. Økologisk til og med.

Dette hadde jeg med til familie i helgen, men de fikk hakeslipp. Fy og fy. En må ikke gi jordbær til spebarn pga allergi!

Erica er 5 måneder, og vi har såvidt begynt med smaksprøver; grøt om kvelden og dessert på dagen.

Nå har jeg søkt hos Mattilsynet, Matportalen osv., men ingen steder kan jeg finne noe om at jeg ikke kan gi jordbær pga allergi.

Og Nestle er jo ikke akkurat noen nybegynner i gamet heller...

Men man blir jo så usikker, førstegangs som jeg er. Og familien snakker jo av erfaring, må vite.

Hva mener dere andre her inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de hadde ikke laget det til spebarn om det var farlig. vanlige jordbær som kommer rett fra busken.. kan man ikke gi. de jordbærene du har kjøpt er kokt. derfor ikke farlig... gir ofte datteren min dette. hun elsker det:o)

Skrevet

Hvis det er matallergi i nærmeste familien så skal man være litt forsiktig med jordbær.

Vi har ikke noe allergi så vi kjørte på med både jordbærmos og "ordentlig" jordbær, og har ikke hatt noen problemer.

Det kan jo være greit å bare gi henne bittelitt og se om hun reagerer, før man gir henne et helt glass uansett.

Skrevet

Så vidt jeg vet er det ingen matallergi i min eller sambos nærmeste familie.

Jeg gjør et forsøk jeg, for nå har hun fått sviskemos en ukes tid, og det var ingen "høydare"... ;-)

Takk for tilbakemeldinger begge to!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...