Gå til innhold

Biting, lugging og klyping

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en måneds tid siden beit hun et annet barn i bhg. for første gang. Det har skjedd tre ganger til som vi vet om, hun har også lugget og klypi.

Dette er frustrerende syns jeg...

Første gangen jeg så hun reagerte ovenfor andre, var når de prøvde å ta fra henne leker som hun hadde, da ble hun skummel rasende i øynenen og dro leken tilbake samtidig som hun hylte.

Nå tar hun også tak i håret og lugger eller klyper, hvis det ikke går helt som hun vil...

Jeg har hver gang tatt henne med en gang (de gangene jeg ser det), tatt henne i hånda og sagt "med alvorlig stemme" at hun ikke får lov å lugge og gi henne alternative leker.

Jeg setter meg ned til hennes nivå og prøver å få øyenkontakt med henne, har også tatt henne ut av situasjonen, men opplever at det er vanskelig å få øyenkontakt...

Er dette bare en periode nå? Hun er nå 18 mnd.

Har du noen tips til meg?

Syns dette er lite hyggelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes det høres ut som du reagerer på en god måte jeg.

Gutten min slår. Det er jo heller ikke noe stas. Han skjønner at han ikke skal gjøre det for han ser rett på, sier nei og dasker til. Forteller han at han ikke skal slå og avleder han. Han er 16 mnd. Såvidt jeg vet er dette helt normalt fra tid til annen. Det er grenseutprøving. Dette med øyekontakt er ikke nødvendigvis så viktig, jenta di hører deg allikevel. Jeg tror du bør snakke med de i barnehagen slik at de reagerer på samme måte som deg, det kan sikkert bidra til at bite/klype perioden blir kortere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...