Mamma´n til A og F Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Jenta på 2 år har alltid vært glad i mat. Aldri noe problem i forhold til måltider. Saken er at minste i går og i dag, tygger litt på maten og spytter det ut og sier æsj. Samme med drikke, fyller munnen og spyler det ut.... Har sjekka munnen hennes, ser ikke noe. Hun har meget store mandler, men dette har aldri hindret henne i å spise før. Lurer på om det er en "ide" hun har fått, eller om det er noe som plager henne. Virker ikke å ha vondt noe sted og er i humør ellers. Hvordan forholde meg til dette?
Mamma´n til A og F Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 25. juni 2008 Ingen her inne som har vært borti lignende? Ignorere, og håpe det går over? Eller kontakte lege med tanke på noe medisinsk?
Pysa Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 hvis det bare har vart i to dager, hadde jeg ikke brydd meg. blir det nærmere en uke, ville jeg kontaktet lege.
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Kan være en idè ja, eller at smaksløkene forandrer seg litt....hender de plutselig ikke liker ting...skjedd her også.. Prøv med andre ting....så lenge hun får i seg mat så er det ingen fare. Du kan jo nevne det til helsesøster hvis det vedvarer ei stund. Har had samme problem med 10åringen da han var liten, og nå med hun som blir 3 til høsten.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Mini på 2 år er også veldig glad i mat.. men han kan ha flere dager hvor han nesten ikke spiser.. Akkurat som han blir matlei eller noe... De dagene pleier jeg bare og gjøre det meste litt annerledes.. Altså jeg lager som regel da opp et stort fruktfat.. Alt fra jordbær til pærer og bananer som jeg deler opp.. Eller jeg lager et stort fat med brødskiver til oss alle sammen.. med alt mulig rart av pålegg .. Når han ser at jeg og pappaen spiser så tar han som regel litt.. men enkelte dager så spiser han knapt.. =) Ville ikke uroet meg etter så kort tid.. =)
Mamma´n til A og F Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. juni 2008 Takk for svar dere:)) Det som er så rart er at det virker som noe hun har bestemt seg for. Lager et stort nummer ut av det, med masse gris. Prøvde som en test utpå dagen i dag, noe jeg vet hun liker. Først rosiner, så melon og til slutt kokkosboller..... Mulig hun merker jeg blir litt urolig, og liker reaksjonen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå