Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er snart 5 måneder. Vi har fått lite rutine på spisetider og søvn. Er det noen som har tips om hvordan vi praktisk skal få dette til? Før spiste han hver 3-4 time på dagen, men de siste ukene har han spist mye oftere. Han har også hatt netter der han har sovet fra feks 20.30 - 04.00, men dette er det helt slutt på. Nå våkner han hvertfall hver 3 time. Han fullammes. Han sover to-tre ganger på dagen, fra en halvtime til en time pr gang. Han sovner som regel mellom kl åtte og ni på kvelden.

Håper noen kan gi meg noen tips! Er ikke lett å være mamma for første gang:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han plutslig begynner å våkne oftere på natten er det som regel et tegn på at de trenger mer mat, og han er jo nesten 5 mnd, så jeg ville nok begynt med litt grøt nå.

Skrevet

Noen flere tips? Skulle gjerne fått inn noen rutiner så fort som mulig.

Skrevet

Vi begynte å loggføre når han sov og når han spiste, det var en fin hjelp på veien til å få mer rutiner, har faktisk holdt på med det veldig lenge.

Så fant vi etter hvert fram til mer riktig leggetid på kvelden (noe man selvsagt må vurdere å justere med alderen).

Soving på dagtid har det aldri blitt noe system på.

Etter innføring av fast føde begynte jeg med nokså faste tidspunkt for mat når han var ca 6mnd, her måtte jeg selvsagt prøve meg fram først. Før det var det ganske kaotisk og veldig mye amming. Nå spiser han 4 måltider pr. dag og ingenting om natten lenger.

Det er nok mye lettere å få faste rutiner når de spiser mer fast føde.

Min er veldig glad i mat og jeg her heldig med at han spiser "alt" han blir tilbudt.

Skrevet

vår situasjon er litt anerledes enn din ,da jeg ikke ammer...men her er vår dag hehe=)

frokost mellom 8-9 grøt og mme

lunsj rundt 11 grøt/brødskive og vann

kviler ca 1-2 timer

mat ca 1 mme og fruktpuree

middag i 4- halv 5tiden halvt middagsglass og vann

kveldsmat mellom hal 6-6 mme

sover da fra 6 til 6- hal 7 morgenen etter=) hender at hun som for eks i dag så sov hun til halv 8=) ( viss hun våkner 6 gir vi henne en flaske mme også sover hun videre)

så mattidene kan bli forskøver både fremover og bakover alit etter som når det er morgen hos oss,for av og til vil hun ikke sove etter at hun har våknet første gang hehe

Skrevet

hun har forresten også en liten 30 min kvil i 3 tiden. og hun er snart 7 måneder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...