Gjest Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Kan man ikke være stolt over noe man har, uten at det betyr at man dermed føler seg bedre enn andre? Jeg tror deler av debatten her i kveld handler om semantikk... Folk tolker ord ulikt, og da diskuterer man jo egentlig på siden av hverandre. Jeg mener at man kan være stolt av noe uten at man egentlig har gjort noen bragd for å oppnå det, og man kan være stolt av noe man har jobbet hardt for. Jeg er for eksempel veldig stolt av barna mine (men de er jo egne individer, og ikke akurat min prestasjon) Jeg er også stolt av jobben min (og der har jeg mer ære selv) Hva tenker dere? He he...
Silja FullFres McQueen Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Akkurat nå for tiden, så betyr ordet "stolt" for meg, at jeg irriterer meg over at jeg måtte be om unnskyldning for helgens opplevelser.. Høhø. =P Sånn utenom det du spurte om... Hehe..
Silja FullFres McQueen Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Altså, at stoltheten min fikk seg en knekk pga det.. ;P
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 He he, ja du har jo litt på rullebladet ;-) Overser du meg på msn, eller????
Gjest dagdrømmer Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 He he, logga meg nettopp på, og har lest (og brukt) det ordet så mange ganger på 2 min at det mista akkurat all mening. Ble bare rart å si;)
Silja FullFres McQueen Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 Hehe, joa.. Men det er like fullt HAT å be om unnskyldning... =/ Neida, ikke nu lengre..
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 Jeg er enig med deg! Om sønnen min har rydda rommet uoppfordret f eks, da blir jeg stolt. Eller hvis han er flink til å passe lillesøster. Også blir jeg stolt når lillesøster klarer å sette seg opp selv, eller reiser seg etter møblene. Jeg er stolt over å ha fullført utdanning, lærlingetid og fagbrev som alenemamma. Jeg blir til og med stolt når jeg har bakt noe godt, eller disket opp med skikkelig snadder-middag... Og... Jeg er stolt av å ha født 2 ganger uten smertestillende... hehe. Ordet stolt omfatter så mye, og jeg syns ikke jeg er bedre enn noen annen selv om jeg syns jeg har mye å være stolt over. Man kan også være for stolt til å ta imot hjelp, eller for stolt til å innrømme at man har tapt en diskusjon. Så hva man legger i ordet er nok essensielt for hva man legger i diskusjonen også.
Faderen Skrevet 25. juni 2008 #8 Skrevet 25. juni 2008 Jeg synes man skal være stolt av seg selv når man har oppnådd noe man ikke trodde man skulle klare, eller gjort noe som imponerer en selv. Ingenting galt i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå