Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig tre spørsmål.

1) Jeg ligger over normalen/ det skraverte feltet på symfysemålene i uke 22 og uke 28. (Har lagt på meg 4 kg til nå, om det skulle bety noe.) Legen sa i dag at om veksten fortsatte så måtte jeg få en ny UL for å vurdere om barnet var stort og om jeg da ville kunne føde normalt. Er det noen av dere som har "normal" størrelse på barna selv om magen er stor???

2) Dere som har fått konstatert store barn før fødselen. Blir man da satt igang på termin da? Eller går man til babyen finner ut at den vil ut på normalt vis? (Forutsatt at man kan føde da, og ikke må ha keisersnitt)

3) Har veldig lyst på en normal fødsel... og da helst i vann. Keisersnitt har alltid vært en skremmende tanke. Om barnet viser seg å være stort, men at jeg fortsatt kan føde... Vil jeg da kunne føde i vann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke svare deg så godt, men jeg lå også over det grønne feltet med 1.mann og denne gangen også. Jeg fikk aldri noe tilbud om UL. 1.mann kom til verden til termin 4030g, og det er jo ikke unormalt stort i dag. Kjenner ei som har fått to barn på over fem kg og hun har født på normalt vis. Det gikk bra. Ingen grunn til å ikke føde i vann tror jeg.

Skrevet

Hei

jeg har med begge mine forrige(og nå) ligget helt på grensen mlm det grønne og hvite. de forrige har vært 4250/54 og 4600/56 ved fødsel. Den født 13dager over ul termin. Han ble vekstestimert pga seteleie et par dager før termin. De trodde da han var 4400. Ble snudd til hodeleie, og gikk leeenge over termin. ALdri noe spørsmål om å sette i gang noe.. Men dette tror jeg er litt forskjellig fra sykehus til sykehus??

Skrevet

Jeg laa under den roede streken hele svangerskapet med datteren min, hun var 3440 ved foedsel. Denne gangen har jeg ligger hoeyt oppe i oevre del av det skraverte feltet, til og med utenfor men igjen innenfor naa, saavidt. Babyen har vaert til grundig vekstestimering med UL, og er estimert til aa bli 3300 ved termin. Begge disse maalene harmonerer med hva barnefar og jeg var ved foedsel.

Saa....poenget mitt er at det er tross alt er magen, livmoren, foster, morkake, fostervann osv man maaler. det handler ogsaa litt om hvordan man baerer magen, er den langt ute? Ligger barnet langt mot din rygg? Har du lang eller kort overkropp? Mye som spiller inn.

Det viktigste med symfysemaalet er at man maaler jevn vekst paa babyen, ikke selve vekten om du forstaar hva jeg mener. Men at den foelger kurven sin, det er det viktigste. Hvor denne kurven saa ligger, samsvarer ikke alltid med str baby.... ;o) Det ser man aller best paa UL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...