Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Det er stor forskjell på mekling og samtale/møte for å feks lage samværsavtaler. Mekling er KUN når en av foreldrene vil ta det videre til retten. Tenkte bare å oppklare dette, så ingen blir forvirret her. Eller hvis noen blir innkalt til mekling er det jo også greit å vite...
Faderen Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Ehm.. Jeg og kona skal inn til mekling nå snart. Det har ingenting med rettsak å gjøre. Det stod "innkalling til mekling" på brevet vi fikk, han vi skal til omtales som "mekler" i det, men det er ikke snakk om noen form for rettslig involvering. Så jeg beklager å si det, men du tar feil.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Tro meg, jeg har vært i dette lenger enn deg. Jeg har ofte sagt feil, og spurt om time til mekling. Og da spør de om jeg har kontaktet advikat og er sikker på at jeg vil ta det til retten. Både fvk og advokater sier dette.
Faderen Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Ja ja, da får vi se da. Om du har rett så får vi oss nok en god latter.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Det er feil. Alle må til mekling når en er samboere/ gift idag. Der blir en enig om samværsavtaler eller kan be om å få en time for å ta opp vanskeligheter rundt samvær-
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 Jeg vet hva det er, og har vært på det selv, men det er ikke mekling før det skal i retten.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 Jo, det heter mekling, uansett. Og når en har fått MEKLINGS-attesten, så kan en gjøre flere ting, bl.a. søke om stønader som enslig forsørger, eller ta det videre i systemet, som f eks til retten. Men det kan gå til fylkesmannen også, dersom den ene klager på avtalen, det trenger ikke gå til retten. Tro meg, jeg har vært i dette systemet lenge, lenge.....
Faderen Skrevet 25. juni 2008 #8 Skrevet 25. juni 2008 Det er det jeg også har fått med meg. Det heter "mekling" i alle papirene vi har fått, alt av brosjyrer og sånt. Alle samboere og ektepar med barn under 16 år MÅ inn til mekling i tilfelle samlivsbrudd.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #10 Skrevet 25. juni 2008 Var akk på mekling. Ja, det kalles mekling. Der ble vi fortalt at hvis vi avtalte en ev. ny time innen 30 dager, vil det bli kalt 2. meklings time. Hvis vi ville tenke over saker og ting og tok kontakt igjen etter at 30 dager er ferdige, vil det ikke kalles mekling lenger. Da er det kun et møte får å få hjelp til å få en samværsavtale. Så vi kan da ikke si til fvk at vi ønsker ny meklings time, da det ikke er det det er.
annethe Skrevet 25. juni 2008 #11 Skrevet 25. juni 2008 Jeg har fått alt jeg trenger av stønader, osv uten mekling og attest. Vi var på fvk første gang i juni, mini kom i mars og det meste var ordnet med Nav før det. Men jeg har vært alene fra starten. Samme hva det heter vel, men vi har som HI skriver aldri blitt innkalt til mekling, kun samtale for å lage samværsavtale. Kanskje det bare er forskjellig fra kommune til kommune?
mei&mi + marcus :) Skrevet 25. juni 2008 #12 Skrevet 25. juni 2008 Jeg fikk brev fra NAV om at saken ikke ble behandlet før de hadde fått inn meklingsattesten. Så vi har også vært på mekling uten at det hadde noe med retten å gjøre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå