Gå til innhold

Janteloven er sterk! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er befriende deilig når folk tør å skryte av seg selv! Jeg synes det er betryggende at når jeg trenger hjelp til noe, så sier hjelperen at "dette fikser jeg, for dette er jeg flink til!"

Er det ikke litt utrolig at janteloven fortsatt er så sterk, at man ikke en gang kan si at "Jeg er stolt av å ha født uten smertelindring"?

Er det ikke litt på kanten at med den setningen er noen nødt for å si at "mellom linjene kan jeg lese at du skryter av det"?

Mye som utvikler seg her i verden, men Janteloven står jammen meg sterkt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er enig med deg der=) Vi er alt for flinke til å 'følge' janteloven her i Norge

Skrevet

Janteloven er jo nesten regelverket for bruk av dib iallefall.

Skrevet

Virker som noen tror at det av å skryte av seg selv /være stolt er ensbetydende med å se ned på andre.....det er jo ikke det. Ikke for meg i hvertfall.

Skrevet

Exactly my point, Ugla. :-)

Skrevet

Helt enig med deg/dere!!!

Personlig hater jeg janteloven =))

Skrevet

Jeg er stolt av meg selv for å ha født to barn uten smertelindring. Jeg hadde nemlig aldri trodd jeg ville klare det! =)

(Greit, jeg skek etter epidural, men "anestilegen er opptatt"... pøh, alltid opptatt den legen der!)

Men å si det på dib er ensbetydende med å legge seg på hoggstabben. Tror det er en del her som føler seg mislykket fordi de måtte ta epidural... men herlighet, det viktigste er da at ungen blir født?!

Skrevet

Det er jo det samme som skjer i f eks ammedebatter...

Enkelte har tydelig såre følelser knyttet til dette, og leser alt mulig inn i andres tanker.

Jeg fødte andremann uten noen lindring, men det var hovedsaklig fordi jeg ble dårlig etter første fødsel der jeg måtte ha epidural..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...