37 år og 5 barns mamma;) Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Har ei lita tulle som har fått masse belegg i hodet. Skal eg prøve å ta det bort eller forsvinner det av seg selv?
37 år og 5 barns mamma;) Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 25. juni 2008 Obs. Hadde glemt å forandre underskriften min. Sånn nå er det fikset. Lenge siden eg har vært her:))
❤lille stjerne❤ Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Det er helt normalt, de fleste får det. Noen får mye, andre får bare litt. Det er ikke plagsomt for babyen, så du trenger i og for seg ikke gjøre noe med det. Men de fleste vil vel gjerne ha det bort og da er det beste trikset å bruke litt babyolje og bløtgjøre det og så løsner det litt etter litt. Du kan børste forsiktig med en myk babybørste. Ikke prøv å dra det av for da kan det bli sårt som når man river av en skorpe for tidlig!
Parasit Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 De sier det går vekk av seg selv, men det er ikke sikkert. (Min samboers sønn på 7 år hadde fortsatt såkalt ham inntil nylig) Jeg brukte salsylsyre (trur jeg det het), kjøpt på apoteket. Funket kjempe fint på jenta mi. Og på han på 7 år:-)
Bianca83 Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 dette hadde dattera mi også. Sånn gulaktig belegg ikke sant? Noen jeg hørte med sa det bare skulle være der. Men fikk et bra tips fra ei jeg kjenner. Smør litt olje på det og la det virke en stund. Ta så en kam og gre bakover frem og tilbake forsiktig. Slik blir det fjernet veldig bra etter noen ganger! Jeg innbiller meg hodebunnen blir veldig "tett"å med et slikt belegg og jeg syns nesten dette belegget bare ble tykkere og tykkere også, Så jeg valgte å fjerne det, og nå ser hu så mye finere ut :-) Lykke til!
37 år og 5 barns mamma;) Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. juni 2008 Uff, Har nå prøvd med olje i håret. Tok forsiktig bort litt og litt, men stakkars. Hu ble så sår i hodebunnen. Hva gjør eg nå?
Bianca83 Skrevet 26. juni 2008 #7 Skrevet 26. juni 2008 La oljen virke en halvtimes tid, så blir det ordentlig mykt. Det ser ut som hodebunnen blir litt rød når man driver på, men neste morgen var den helt fin igjen her på min. Jeg tok belegget av over en 2-3 ganger med noen dagers mellomrom. Så blir det ikke så voldsomt med pirking oppi der.
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 Dattera mi hadde også sånn belegg i hodebunnen. Jeg tok på rikelig med vanlig matolje (kan bruke hva som helst), men ikke så mye at det rant av. Lot dette virke i en drøy halvtime og brukte luskam og gredde forsiktig bort all belegget. Vasket håret hennes som vanlig etterpå. Alt belegget ble borte og det har ikke kommet tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå