silia Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Ja da har jeg endelig fått oppskrift på, og laget OREO-kake. Hadde hørt sååååå mye om hvor god den var, og det var den virkelig. Ikke vanskelig å lage heller. Alle som fikk smake fikk stjerner i øynene... Sikkert enorme mengder kalorier i et stykke, men det driter vi i. Merker at jeg blir våt i munnen bare av å skrive om den! Anbefales for den som vil imponere omgivelsene....
Zyan Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 kjenner til den, desverre...hehe. kan stappe i meg en hel kake (kjøpevarianten man får kjøpt hel frossen) i løpet av et par tre dager. altfor god desverre...
silia Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2008 Ja tror ikke det er sunt å lage den for ofte nei. Men såååååå god da! Gleder meg til jeg skal på slektstreff om to uker, for da har jeg unnskyldning til å lage en ny :-)
Guttemamman:-) Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Nå ble jeg nysgjerrig her.....hvilken kake er det???
indigo76 Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Oppskrift takk! Merker det blir mange innlegge om søtsaker her om kvelden, flere enn meg som blir fristet??? ;-)
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 Joda oreo kake er godt det..... Bare man ikke spiser til man spyr!!! *kommer ikke til å spise det med det første*
silia Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. juni 2008 450 g Oreo Cookies (eller annen sjokoladekjeks med fyll) 100 g smeltet smør 2 pk Tine kremost naturell (eller 1 pk Philadelphia 225 g) - myknet 2,5 dl melis 3,5 dl piska krem 2,5 spiseskjeer sukker 1 pose Toro sjokolademousse 3 dl melk til moussen 1/4 del av oreo kjeksene legges for seg i seg i en skål og brekkes opp i småbiter. Hakk resten av kjeksen opp i bittesmå biter. Smelt smøret, og bland med kakesmulene. Ha massen over i en rund kakeform (24 centimeter). Bland kremosten sammen med melis, og pisk med håndmixer til blandingen er luftig og kremet. Bland i sukkeret, og vend forsiktig inn halvparten av den stivpiskede kremen. Smør massen over kjeks/smør-blandingen i formen. Ha over halvparten av kjeksbitene du har satt til side. Sett i kjøleskap i 30 minutter. Lag sjokolademoussen etter anvisning på pakken. Rør inn de siste kakebitene i moussen. Smør massen over kaken og sett i kjøleskap i 1 time. Legg et lag med krem på toppen, og pynt med sjokoladesaus. Avkjøl ytterligere noen timer, la den gjerne stå over natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå