Gå til innhold

Ullbody eller bomullsbody?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som får barn til høsten og vinteren, kjøper dere mest ullbody eller bomullsbody? Hvor har de gode ullbody?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge deler :) skal nok prøve å ha mest ull på gutten men er jo kjekt å veksle litt..

Jeg har kjøpt på spar kjøp tidligere.. De er gode, varme og billige..

Skrevet

Vesle prinsen skal nok ha aller mest ull. Kjøper mest på Nøstebarn og Cubus.

Skrevet

Ull fra Nøstebarn er min favoritt :)

Skrevet

Personlig så elsker jeg ull og ull/silke blanding. Så ingen av mine høstbarn bruker annet enn ull innerst.

Skrevet

Husker jeg vaska sånn type 6 bodyer om dagen de første 3 ukene, så da er jeg faktisk litt usikker på om jeg skal BARE ha ull i starten..... førstemann var 6mnd når vintern kom, og da hadde jeg ull så ofte det var rene bodyer i skapet hehe. Etter den aller første spedbarnsperioden kommer jeg sikkert til å bruke bare ull/silke

Skrevet

Sist fikk jeg først øynene opp for ull litt senere, så har mye ull fra str 70 og oppover. Fikk barn 2. aug. den varme sommeren 06 så det hadde jo også litt og si.

Jeg har tenkt at jeg skal ha en del ull fra starten av denne gangen men blir nok en del bomull også.

Greit siden det som det ble nevnt blir mye bytting i begynnelsen

Nå blir ikke våt ull like kald som bomull så man må kanskje ikke bytte såå ofte (klart ikke babyen skal ligge i skittent men sånn i forhold til å bli kald så haster det ikke sånn)

Skrevet

Kommer til å ha begge deler :) bruke ull når vi skal ut og bomull når vi bare er hjemme..

Skrevet

Jeg kjøper ullbodyer og ullstrømpebukser til å ha på han når vi skal ut å trille, kjøre bil osv. :) kommer ikke til å ha på han ull hele tiden...er jo ikke kaldt inne:)

Kommer nok til å kjøpe fra blandt annet barnashage.no,cubus, H&M.

Skrevet

Jeg kommer ikke til å bruke så mye ull i begynnelsen, her blir det bomull;-) er jeg eneste?

Skrevet

Hvilke størrelser kjøper dere på ullbodyene da? Litt redd for å kjøpe for mye klær i str 50 som er for smått etter 1 uke eller noe sånt...

Skrevet

Jeg hadde aldri bruk for de minste størrelsene! Nøstebarn har bodyer som er i str 56-62 og 64-70, eller noe slikt. Da har du slingringsrom i forhold til størrelsene, i stedet for å kjøpe en i str 50, en i 52 osv. Sjekk ut størrelsene på www.nostebarn.no.

Skrevet

Jeg skal ikke kjøpe en eneste ullbody denne gangen. Forrige gang brukte jeg tusenvis av kroner på nøstebarn og alt klør og lukter sau. Er selv allergisk mot ull og kan ikke tenke meg å langpine barnet mitt om det tilfeldigvis skulle reagere like sterkt på ull som meg. Sist gjorde jeg det litt i starten fordi mange mente at babyer syns det er deilig med ull.

Skrevet

Blir nok mest bomull her. Vintrene her er ikke spes kalde - kun enkelte dager så holder med et par ullbodyer. I tillegg så bæsjet hun vi har fra før ganske hyppig i starten og da var det ofte at det kom litt på bodyen også og det var håpløst å få vekk fra ull om en kun vasket som anbefalt med milo. Men finnes sikkert gode råd for det også som jeg aldri har fått med meg...Dermed vasket jeg dem med vanlig vaskepulver innimellom - men da ble de jo skikkelig harde til neste milovask - hadde jo ikke godt av det så den ene kom forresten ut i filler:):) I tillegg så gikk det flere bodyer om dagen i starten og da ble det mye enklere å kunne slenge de inn i vaskemaskinen på vanlig vask - i og med at det var det vi hadde mest av. Liker ikke sette på en maskin med kun et par ullplagg - og for tiltak og vaske for hånd....:) Men altså aller mest pga klimaet her og babyen er stort sett godt innpakket når vi er ute likevel:)

Skrevet

Kjøper litt av begge deler. Kjøper B- vare ull, kun en tråd, farge eller et eller anna som er feilen. Kjempebillig :o) Skal jo uansett berre vere under dressen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...