superm@mm@ Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Ja, da har jeg fått dato for UL. Er da i uke 9, hva kan jeg forvente å se? Er det utvendig UL da? *håper* Er veeeldig spent og nervøs og skjønner ikke hvordan jeg skal få ukene til å gå...
miss 80 høygravid-ks 23.1.09 Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Hei! Jeg er 8+5 i dag og har vært å ul i dag. vi kunne tydelig se hva som er hodet, og resten av kroppen. fosteret var 19 mm, kunne se antydninger til armer, men lignet litt på en fuglunge:) Helt fantastisk, nå senker jeg skuldrene litt, selv om mye endå kan skje. Var på ul i ike 6 og, da såg vi hjertet banket:) lykke til:)
superm@mm@ Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2008 Så spennende. Hadde du utvendig UL?
Mammamm m nr 3 i magen Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Hadde innvendig ul i uke 9+0. Det var et tydelig hode og en kropp, litt mer diffuse lemmer. Men - hørte fin hjertelyd og så den beveget hodet...
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 hvordan kan man få UL så tidlig?
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 Var veldig kos å være på ul 8+5, baby var 2 cm stor og hadde så vidt begynt å bevege seg! Den nikka med hodet og vifta med ei arm Ser godt det er en liten baby der inne! gled deg
superm@mm@ Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. juni 2008 Så bra, jeg gleder meg bare til å se at alt er bra. Er så utrolig nervøs denne gangen. (Får tidlig UL pga dramatisk svangerskap forrige gang)
Guttemamma x 3 Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 Samme som deg, mye dramatikk i tidligere svangerskap, så nå var jeg på ultralyd uke 10+2. Fikk se et hjerte som banket og kunne se både hodet, kroppen og beina. Hos meg kommer livmoren opp av bekkenet tidligere og tidligere for hvert svangerskap. Med førstemann måtte jeg ta innvendig ultralyd i uke 12, med andremann måtte jeg ta innvendig i uke 9, mens uke 12 gikk greit med utvendig, med tredjemann gikk det greit med utvendig fra uke 7.... P.s. du blir så opptatt av det du ser på skjermen at du ikke tenker på at det er innvendig ultralyd. ;-))
superm@mm@ Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. juni 2008 Tusen takk for nyttig info "nr 3 i magen". Huff jeg gruer meg fælt til om det skulle være innvendig kjenner jeg. I tillegg til at jeg er veldig stresset for at det skal være noe galt. men men, må bare håpe disse neste ukene går fort! Så skal jeg nyte tiden litt mer etter å ha vært der.
Mammamm m nr 3 i magen Skrevet 26. juni 2008 #10 Skrevet 26. juni 2008 Må bare legge til at jeg betalte UL privat selv. Så kostet ikke helsevesenet noe at jeg var nysgjerrig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå