Gå til innhold

Ang. luft i babys mage. Kan noen hjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min baler en del med luft i magen som han ikke får ut. Han ligger å trykker å trykker, men baler med å få ut lufta. Kommer noen promper nå og da, men det hjelper lite. Jeg spiser normalt og holder meg unna matvarer jeg vet gir luft i magen. (han er 4 uker) Han er og ekstremt vanskelig å få til å rape. Jeg bruker ammeskjold og lurer på om dette har noe med saken å gjøre? noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre? hvordan jeg kan få lufta ut av han både via munnen og rompa? Har kjøpt fernikkelkapsler i dag for å prøve det. Veldig takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må nett legge til at det er de siste dagene dette problemet har dukket opp. Kanskje den siste uka. Før har han prompet og bæsjet som en gal. Han har heller ikke avføring like ofte som før. Jeg synest også at han ikke spiser like godt som han gjor for en uke siden.

Skrevet

Synes det hjalp å ha ham liggende på ryggen på fanget og "sykle" med bena hans. Innimellom samle bena hans og trykke dem forsiktig samlet opp mot magen hans. Fungerte bra her...braket som bare det i bleia:) Lykke til

Skrevet

Skulle til å foreslå fennikel kapsler da jeg så du hadde skrevet det lenger ned.. Min er 4 mnd, å jeg har tatt dem hele veien. Å vi har ikke hatt noen problemer med luft.. Hun promper veldig mye, å det er jo et godt tegn, for da kommer den ut :) Eneste bivirkning er at du gasser endel selv også!

Som en har skrevet her, så ville jeg også prøvd å trykke bena forsikti opp mot magen. Mange babyer får til å bæsje når man gjør det. Prøv å la han ligge uten bleie på en håndduk, så får han sprelle litt fritt også..

Min jente var meeeget tungrapt da hun var helt liten, men jeg la henne på skuldra, litt høyt opp, samtidig som hodet støttes, så hun fikk litt trykk på magen, så begynte jeg å klappe forsikti først under rumpa å så oppover mot nakken.. Så for meg at jeg klappet luftboblene mindre så de lettere kunne passere, hehe :) Da begynte hun å rape, å så kom rapen lettere etterhvert.. :)

Skrevet

http://www.dinbaby.com/forum/thread/137984307

her står det en del.. syns også det hjelper å presse føttene/lårene mot magen som flere skriver.. Og noen ganger bare løfte opp føttene/rumpa (som når du skal ta bort en skitten bleie), ta en pause og så prøve på enda en promp ;)

Skrevet

Jeg bor i Tyskland, og her gir de babyene fenikkelte. Jeg har selv kjöpt Hipp sin, og den fungerer veldig godt mot luftsmerter. Den jeg kjöpte kan du gi fra babyen er 1 uke gammel. Kanskje du kan ta litt oftere pauser mens h*n fär mat, for ä rape?

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...