Gå til innhold

Har 105/80 i blodtrykk, er det lavt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er normalen?

Tenker litt på om det kan være litt lavt da jeg sliter litt med hodepine og svimmelhet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Undertrykket er helt optimalt.. Ovetrykket er noe lavt... Svimmelhet kan komme ved lavt blodtrykk ja..

Skrevet

120/80 er bra blodtrykk.

Du har normalt undertrykk, overtrykket er litt lavt, men helt greitt.

Det som kunne ha vært lurt å måle blodtrykket først sittende og deretter rett etter at du reiser deg opp- og se om det går mye ned når du reiser deg opp, det kan kanskje forklare svimmelheten. Men hodepine får man ikke av det blodtrykket som du har.

Skrevet

Overtrykket kan muligens vere litt lavt, men ikkje noke gale lavt. Men det er undertrykket du skal følge med, over 90 er ikkje bra. Du har 80 så det er ikkje noke "farlig" endå, men det kan vere det som er årsak til hodepine. Legen/JM er nok obs på det:)

Eg er ikkje gravid, og mitt vanlige BT er ca 110/70. Så ditt er ikkje så langt unna det:)

Skrevet

80 i undertrykk er helt normalt, man får ikke hodepine av det.

Skrevet

80 i undertrykk er da laaangt ifra noen grunn til og gi hodepine.. Det er jo det optimale trykket for perfekt helse hvis jeg skal sette det helt på spissen...!!!!!

Og for og sette det helt på spissen andre veien så er det undertrykk over 100 som er farlig helsemessig.. Inntil 90 så er det og regnes som lett forhøyet , men normalt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...