Gå til innhold

hva tar dere vare på som minner fra barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en avis fra hun ble født, skriver i :boken om meg, hårlokk, båndene hun hadde rundt armen og foten fra sykehuset..

dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åå, det er mye, hehe :) Har skrevet i bok siden den dagen jeg fant ut jeg ble gravid, en avis fra dagen han ble født, hårlokk, avstøping av foten 6 uker, de første sokkene, første sutten, første bamsen, laget fotobok (sånn ordentlig bok/ark med hans bilder) fra jeg var gravid til han var 6 mnd. Neste bok er fra 6mnd- 1 år, så blir det sjeldnere.. Husker ikke alt, men har fylt opp to babyblå kurver som pynter på rommet hans :)

Skrevet

men når jeg tenker på første bamsen osv, er det første bamsen han fikk, eller første bamsen dere gav ham? Den første bamsen snuppa fikk er ikke så veldig søt, å ganske hard...! Men jeg kjøpte en veldig søt en til henne, men det etter 3 mnd...hihi.

Du har vært veldig flink da:) Har tatt avtrykk jeg og. Kjempe kjekt å ha:-) Såååååå søte

Skrevet

Jeg kjøpte en kjempesøt bamse før han ble født, som han har hatt fra den dagen han kom hjem. Men den har mest stått til pynt, mens han fikk en når han var 3 mnd som er VELDIG godt brukt!! Er den som betyr mest som minne, men han klarte jo å miste den nylig :( kjøpte en nesten lik da, bare litt anna stoff (nyere utgave), og den er med han OVERALT! Så den blir et viktig minne :)

Veldig gøy med minner =)

Skrevet

Skal vi se her da :) Lillegutt fikk Babykrøniken til jul, så der skriver jeg masse og har limt inn bilder og båndene fra sykehuset.

Utenom det tar jeg vare på en bleie av hver str, litt morsomt å se om 20 år, lille nettinglua han fikk på sykehuset, første klærne han hadde på seg der og hjemme. Kommer til å spare på alle kosedyr med mindre de er fullstendig raknet; mamma tok vare på alle mine og det er så kos å se lillegutt holde noe som jeg elsket så høyt som liten :)

Skrevet

I tillegg til alle de ovennevnte klassiske tingene, har jeg for de store barne hver sin "minneeske", en stor pappeske med lokk fra ikea, på loftet. I de legger jeg rare saker de har laget i barnehagen, diplomer fra ulike aktiviteter, leker som har vært viktige, og i tillegg en ringperm pr. barn med tegninger og brev de har skrevet.

Skrevet

Strikket babytøy fra familie,første år bok,kosedyr,rangler,masse bilder og videoopptak,ting de har laga i barnehage,innrammede tegninger som 5 åringen har laga..

Skrevet

fra førstemann har jeg tatt vare på avisene fra han ble født, hentesettet, en joggedress som jeg kjøpte den dagen jeg fant ut at jeg var gravid, armbåndet som han hadde på seg på sykehuset (det på foten mistet han faktisk på barsel...) har tatt vare på hår fra første gangen vi klippet han.

Til lillejenta vår har jeg tatt vare på avisene fra dagen hun ble født, hentesettet, noen klær med spesiel betydning, masken som hun hadde da hun lå i lys på barneklinikken og et ark med fotavtrykket (laget på barneklinikken.) Også selvfølgelig armbåndet og fotbåndet, der det faktisk er merket med "guttetegn". (tror jm som tok i mot jenta mi var litt stresset ja...)

Skrevet

Uff... tatt var på alt for mye.

Dagens avis, har også klippet ut litt fra "ukas" reklame med priser på bla. melk/brød/bleier og div. Hårlokk, navnebånd fra sykehuset til mor og barn, lappen på senga fra barsel, fødselsannonse og bilde fra avisene, navelstrengen, UL bilder, tenner som er felt (2 eldste til nå), svangerskapspapirer, fødejournal, første smokk, første bamse, hjemreiseklær, alle kort som er fått i forbindelse med fødsel/dåp/bursdager, første sengetøy..... Alle skolebøker/dagbøker....håper ikke det er mer ;o)

Dette kan ganges med 5, så det er blitt en god del i årenes løp.

Skrevet

Glemte å nevne kino- og teater billetter.

Det som er mulig å få inn i fotoalbum er "scrappet" inn.

Skrevet

Avisanonse fra de ble født, første hårlokken, sykehusbåndene, første skoene (forgyller dem hos gullsmeden), og det første klesplagget jeg kjøpte :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...