Gå til innhold

Da har jeg vært på vekstestimering........

Anbefalte innlegg

Skrevet

og babyn er akkurat passe stor. Faktisk 7% over og det er jo positivt. Ser ut som jeg får en normal stor baby denne gangen også:) Neste kontroll blir om 4 uker. De er så flinke til å ta vare på meg:)

Og det blir en jentebaby:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,,

Hvor skal du føde?

Jeg venter også nr 3 og skal føde på UL, jeg har termin i slutten av august, og jeg kan ikke føde et barn mot over 4 kilo så jeg skal også flere ganger på vekstestimering..

Det blir en jentebaby på oss også..

Når jeg var 29 +2 dager på vei, veide hun 1570 gram, jeg skal på UL i morgen og da skal hun bli veid igjen,,,

Hvor stor var datteren din i gram??

Skrevet

Fikk desverre ingen gram, det har jeg aldri fått på slike målinger. Synd egentlig. Men lege mente hun skulle være normalstørrelse ved fødsel. Nr 2 var 9% over og han 3950gram da han kom til verden, så dersom det stemmer( sånn ca ) vil vel jenta være rundt 3750???etter mine regninger.Er forresten 29 + 5 idag.

1570gram er ikke det ganske normalt ved uke 29? Hvorfor kan du ikke føde store barn? Har du smalt bekken? Dersom det er grunnen har de målt det? er bare nysgjerrig.Jeg får oppfølgning pga lite barn i første svangerskap, men ser ut som jeg får en grei størresle på babyn denne gangen(håper hun ikke blir for stor nå da)

Skrevet

Hei,,

Å, hos meg måler dem barnet og sier hva hun veier... Det synes jeg er så gøy å høre,,

1570 gram er stort i uke 29, det er nesten 300 gram over hva som er estimert til den uken,

Og bekkenet mitt ble under første svangerskap tatt røntgenbilde av når jeg var 36 uker på vei, og det viser at jeg har smalt bekken,,,

Så jeg er spent på hvor stor jenta vår blir denne gangen,,,

Første veide 3,1 og andre 3,5 .. Og dem kom 9 og 12 dager før terminen,,,

Skrevet

Det blir spennende. Får du ks dersom babyn veier over 4 kg. Veksta på babyn kan jo flate ut på slutten da og du har jo ikke hatt store babyer fra før. Men spennede likevel. Ba du om røntgen av bekkenet første gang, for man bruker jo vanligsvis ikke å få slike undersøkelser?

Skrevet

Det var det legen som sa jeg skulle ha,,,

Det er jo nå over 10 år siden dette røntgenbilde ble tatt, og det blir tatt hensyn til i dette svangerskapet..

Ja, jeg får keisersnitt hvis jeg ønsker det...

Men, jeg tenker jeg vil føde vaginalt hvis barnet ikke veier mot- over 4 kilo.

Dette barnet mitt veier godt over gjennomsittet, så det blir mange vekstestimeringer fremover...

Jeg skal bestemme meg den 4 august og jeg vil føde eller ta keisersnitt,,,,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...