Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Er litt blank på slike ting... Får jeg det automatisk? Om jeg må søke, hvor får jeg tak i slike søkepapirer? Er det andre papirer ol jeg må fylle ut eller skaffe i forhol til det å få barn? Håper det er en snill erfaren mor som kan svare meg....
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Du må søke om permisjonspenger, hvis ikke får du ingenting. Papirene får du på NAV, og det er de som skal ha søknaden. Sammen med søknaden må du legge ved attest fra lege og jordmor på termindato og kopi av lønnsslippen slik at de kan beregne hvor mye de skal utbetale pr. måned. Arbeisgiver skal også sende et sjema med skatte-opplysninger og lignende til NAV. Du får begge skjemaer hos NAV. Den må leveres senest en måned før du går ut i permisjon, det vil si tre uker før termin. Søknad om permisjon på jobb skal leveres tre måneder før du går ut i permisjon. Mange arbeidsplasser har egne skjemaer for dette. Hvis du ikke har jobbet seks av de ti siste måendene før du går ut i permisjon har du ikke rett på foreldrepenger. Da må du søke om en engangsstønad,den er på ca. 33000 kroner.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Tusen takk for svaret Da får jeg komme meg på nav jeg da!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå