Gå til innhold

Fødsel og smertestillende...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå bare lurer jeg, er det virkelig slik at noen rakker ned på de som har født med smertestillendes?

Hm... Fordi?

Hva med de som tar ks da?

Skal de også jekkes ned?

Ingen fødsler er jo like, nå har det seg slik at noen klarer å føde uten smertesillende, de som klarer det er jo heldige.

Jeg har født begge uten smertestillende, men jeg tror virkelig jeg har hatt enkle fødsler, eneste som var å nevne var at det gikk altfor fort !!!

hadde ikke hatt tid til å ta noen ting... Men jeg er glad for det, hadde det dratt ut i det uendelige så tror jeg jammen jeg også ville hatt noe smertestillendes.

Men jeg er virkelig glad for at jeg slapp da, tenkte på det da jeg fødte at den epiduralsprøta håper jeg at jeg slipper for den ser VOND ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg rakker ikke ned på de som har født med smertestillende, og har heller ikke sett/hørt noen som har gjort det.

MEN - jeg er stolt over at jeg har født 2 ganger UTEN! :-) Og DET har jeg visst ikke lov til - mener de som har født MED! :-)

Skrevet

Ja det også... Hva er det for noe, å ikke få lov å være stolt?

Klart man kan være stolt, er selv det, men tror nok jeg hadde vært stolt uansett bare jeg hadde pressa ut ungene.

Skrevet

Vi normenn vil gjerne ha noe/noen å klage på....

Kommer alltid til å være sån;)

Skulle ønske jeg fikk smertestillend, og hadde noen sagt noe på det, skulle de jaggu fått hørt!

Skrevet

Og de som har tatt ks!

Syns synd på dem, for jeg tror jaggu ikke det er mange som ønsker det helt 100%

Har hvertfall ikke møtt noen som ville det!

Skrevet

Jeg er stolt over å ha født, jeg, og det var med både badekar, epidural (som riktignok aldri fungerte skikkelig), akkupunktur og lystgass (min beste venn!). saks og sugekopp. At jeg klarte det er helt utrolig!

Barnepleieren ymptet frempå senere at jeg måtte bare si i fra hvis jeg ville snakke om det, hvis jeg følte at "jeg ikke klarte det selv" som hun sa. mange som følte det slik av de som måtte ha hjelp.

Men jeg avfeide henne, hadde ikke problemer med det i det heletatt. Har fremdeles ikke problemer med det. Herregud, altså, føler jeg har vert igjennom en prestasjon som jeg aldri verken før eller siden kommer til å gjøre, og jeg håper at dette var det som kommer til å være den vondeste opplevelsen i mitt liv.

De som klarer det uten smertestillende har det litt mindre vondt, de som må ty til det har mer vondt. Ser ikke problemet.

Skrevet

Fikk epidural på nesten 9 cm åpning og hastesnitt på 10 cm åpning. Da hadde jeg vært på sykehuset i fødsel over et døgn. Hadde jeg hatt en problemfri fødsel hadde jeg født lett uten smertestillende, var ikke smerten det gikk på i grunn. Alle har forskjellige fødsler noen har fine og noen har fæle. Jeg fikk en vakker datter, det er det viktigste for meg:)

Skrevet

Er stolt over at jeg prøvde å føde med smertestillende jeg, men blir ikke mindre stolt fordi jeg skreik etter ks i slutten. Jeg gjorde mitt beste, og det er bra nok det.

Men disse "damer-som-føder-med-smertestillende-er-ikke-skikkelige-damer"-heksene kan brenne for min del.

Vi har noe å være stolt over alle vi som har født, enten det er med eller uten smertestillende, om det ble en normal fødsel eller om det ble ett keisersnitt.

Skrevet

Jeg er stolt over å ha født MED smertestillende. Og jeg er 100% sikker på at jeg vil ha keisersnitt dersom vi skal ha flere barn.

Skrevet

Ja det er jeg også oktobernurket, selv om jeg syntes smertene var overkommelige. Jeg er faktisk 200% sikker på at keisersnitt er løsningen for neste gang jeg skal ha barn. Får jeg ikke det, så får jeg kjøpe meg en plass i utlandet eller noe;)

Skrevet

Hehe, jeg kjenner ei som nekter å bli gravid hvis hun ikke får ks.

Og hun har ikke noen barn fra før av.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke noen hakker. Dett går mest på følelsene til de som leser...

Skrevet

Jeg har født både med og uten smertestillende, og er veldig glad for at jeg tok smertestillende den ene gangen.

Andre gangen tok jeg ikke smertestillende. Men, jeg kan ærlig talt ikke si at jeg er mer stolt den gangen jeg ikke tok noe. Det har jeg rett og slett ikke tenkt på en gang...

Skrevet

OK, for jeg har virkelig ikke oppfattet noe her inne som hakking heller...

Men leste bare at det hadde forekommet.

Syns ikke det er noe riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...