Gå til innhold

Jeg er redd for høy fødselsvekt :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker at jeg tenker mer og mer på det om dagen..

Har en gutt fra før som var 4100 når han ble født for 2 år siden.

Har ikke vært så flink med kostholdet så langt i svangerskapet, men håper at totalforbud mot gotterier og brus vil hjelpe på de siste 12 ukene... Har lagt på meg ca 7 kg på 28 uker.

Hva tror dere?

Når det er sagt så var jeg 4570 og 55 lang da jeg ble født og moren min fødte mine andre to søsken tett opp under min fødselsvekt.

Mannen min var også nesten 4,5 kg - så dette har kanskje noe med arv og gener å gjøre også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,,

Jeg har lagt på meg 15 kilo og er 31 uker på vei,,

Det går av etter fødselen..

Men, jeg og tenker på stort barn, mitt barn skal vekstestimeres..

Er du redd ble om at ditt barn også blir vekstestimert..

Da slipper du og gå å grue deg...

Skrevet

Du kan sikkert be om vekstestimering på ul, men målene er jo bare sånn ca mål.. men du har jo allerede født ett stort barn, og nr 2 går stort sett lettere sier de fleste som har født flere ganger. Jeg fikk et barn på nesten 4,5 kg første gang og regner ikke med at denne her blir så mye mindre, men jeg har jo allerede vert gjennom det en gang og vet at jeg klarte å føde et stort barn, så prøver å ikke bekymre meg så mye over det. Ikke helt lett alltid men.. ;) Men husk, nr 2 TRENGER ikke være like stor som / større enn nr 1. Min lillesøster var over et kg lettere enn meg, jeg var stor som min datter da..

Skrevet

Hei,,

Hos meg var det mottsatt, førstemann veide minst, andre barnet mitt veide nesten 400 gram mer, og nå med nr 3 ser det ut som hun kommer til å veie mer en nr 2..

Og jeg hadde ikke en enklere fødsel med nr 2 en med nr 1...

Hos meg var det motsatt...

Skrevet

min første var 4500g, men gikk helt fint... kommer ikke ann på vekt... men hvordan den er fordelt, lengde på baby, hode, bekkenet ditt, smerteterskelen din... osv

Skrevet

Ja, det kommer an på hvordan vekten er fordelt,,,

Og hos meg er det målt at jeg ikke kan føde vaginalt et barn mot over 4 kilo...

Fordi jeg har smalt bekken,,,,

Skrevet

er ikke alle som kan føde om de blir store, men du fødte normalt sist eller? tåler litt mer uten at det blir værre denne gang...

men var det komplisert fødsel sist forstår jeg redselen din

Skrevet

Ja, jeg fødte normalt begge de to andre fødselene mine,,,

Men, det er ikke gøy når barnet stanger og du blir lagt på drypp for andre gang og ting tar tid,,,

Så derfor er jeg ekstra obs på hva barnet mitt kommer til å veie,,,

Skrevet

er ikke gøy det nei... min satt fast mellom to rier, men alt gikk greit...

tenkte mer på hvordan HI hadde opplevd fødselen 1.gang siden hun tenkte slik på dette...

Skrevet

Hei igjen,

Jeg hadde en lang fødsel første gangen, men ikke pga problemer med at han var for stor og at jeg var smal i bekken.

Men jeg fikk veldig hard medfart i underlivet for å si det sånn.. Raknet i alle retninger :|. JM som jeg har nå sier at dersom jeg får en baby på over 4 kg så er det ganske naturlig å revne "litt".

Og det værste med hele fødselen sist var nesten 1 time med sying etterpå.. Det er dette som surrer og går i hodet mitt.

Tror vi brukte 6 mnd på å få igang sexlivet igjen.

Men hva man ikke gjør for disse skjønne små :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...