Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 hehe, skriver her, for er litt pinlig at jeg ikke fant ut av dette:/ Iallefal... satt å sydde på sengekant til lille gullet i magen, da plutselig uten noen forvarsel slutten maskinen å ta undertråden! Får ikke tredd den eller noe, den tar den rett og slett ikke med seg opp! Noen som vet hva grunnen kan være, og hva jeg eventuelt kan gjøre?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Legg foresten gjerne ut på skravle for meg og, den som gidder;)
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Eh, du har ikke gått tom for undertråd? Prøv å sett i undertråden pånytt og ta den opp manuelt.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 hehe... er ikke kløpper på maskinen, men nei, så enkelt var det nok ikke:( Masse undertråd igjen, har prøvd å ta den opp manuelt, men maskinen tar den fortsatt ikke med seg når jeg syr:( HI
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Prøv å sjekk trådspenninga, eller så kan det være at overtrråden ikke er riktig tredd i, da kan det bli kluss. Men veldig vanskelig å gi svar når jeg ikke har maskinen foran meg.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 huff, ja... skjønner det:p Altså, tråd spenninga er sjekket, overtråd er riktig tredd og alt annet av hva jeg kan se er riktig.... dette skjedde og helt plutselig da... imens jeg sydde... så litt rart... kan det ha skjedd noe inni der, kanskje?? ååh, utroooolig irriterendes altså!
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 Ja, det kan jo ha skjedd noe, men jeg synes det virker veldig rart egentlig. Så den drar undertråden, det er bare ikke nåla som vil sy undertråden? Når du er ferdig å sy så er det en lang tråd under som påenmåte ikke er festa? Har jeg forstått riktig?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #8 Skrevet 25. juni 2008 drar den ikke heller... den bare henger der uten å være med på noe som helst... om jeg syr et stykke har jeg bare en laaaang overtråd, og undertråden er den samme....
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #9 Skrevet 25. juni 2008 Nå har jeg tittet mere på den... tok ut alt av tråder, og tredde den på nytt, men samme problemet. Så mens jeg prøvde å få opp undertråden, satt jeg og stirret inni der, i håp om å se hva som skjedde der... der hbor undertråden er altså... Det som er; Det er en slagskrok der inne, som liksom skal ta tak i overtråden når den kommer ned. men den tar ikke tak, ser ikke ut som om den klarer å treffe, som om Nålen ikke går langt nok ned liksom... men har flyttet på nålen, så den gikk lengre ned, fortsatt vil ikke den ta tak i tråden.... Skikkelig merkelig, og samtidig vanvittig frustrerendes! De pokkers hormonene tok overhånd, så endte med å sitte fremfor maskinen å grine:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå