Camilla venter sitt 2 barn<3 Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Jeg gjør det og er IKKE stolt av det. Jeg klarer rett og slett ikke legge bort røyken nå har prøvd alt nå i 2 uker. Klarte det første gangen jeg gikk gravid men som tak da la jeg på meg 35 kilo. Jeg vet også at jeg skadder mitt barn av å røyke. Er 5+6 i dag, er det fler som ikke har klart og slutte og røyke. Hva skal jeg si til legen når jeg skal ditt til mandag. ? klemmer
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Jeg vil ønske deg masse lykke til, håper du greier og slutte. Det er nok unødvendig å ramse opp alt som er farlig med å røyke, både for deg og babyen, for det vet du nok.... Jeg syns du skal fortelle legen at du røyker, så kan han/hun hjelpe deg til å slutte. Lykke til !
mamman-til-madeleine Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Det kan jo være at det er lettere å slutte etterhvert som det kanskje går litt mer opp for deg at du er gravid? Ser det er veldig tidlig, så det er jo kanskje en mulighet. Evt hjelper det jo også å prøve å kutte ned så mye du kan, selv om du ikke klarer å slutte helt. Prøv kanskje å gå en liten tur e.l hvis suget blir veldig stort. Masse lykke til!
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Sånne innlegg er det ingen som tør å svare på, fordi det blir bare krangling av det! Men jeg kan godt svare jeg, klarer å ignorere slike innlegg.. Jeg fant ut at jeg var gravid når jeg var 6 uker på vei.. Da var det 6 uker siden min farfar døde, og jeg hadde røyka sikkert 2 kartonger på den tiden! Prøvde å slutte helt, men det gikk ikke, så jeg sa til meg selv at jeg kan ta meg en røyk når jeg føler for det, men ikke fler enn 5 om dagen. Så jeg røyka ca 1 røyk om dagen fordi jeg røyka bare halve og kasta den, sånn at jeg ikke skulle få i meg noe som helst filter! Røyka 1 om dagen til uke 8, da slutta jeg nesten! Røyka kanskje 2 i uka. Men disse 2 trengte jeg virkelig!! Pga masse tanker om farfar ogsåvidere. (mulig noen synes det er en dårlig unnskyldning, men jeg synes ikke det da!) Så hvis du sier til deg selv at du kan godt gå ut å ta en røyk hvis du vil det, så hjelper det mer enn at "fra i dag skal jeg aldri røyke mer". Det er det som er forbudt som er godt! Kan sammenlignes med brusdrikking/kaffe, godteri osv. Sier du at nå skal jeg ikke gjøre det og det, da bare MÅ du gjøre det...Sånn er jeg hvertfall. (På sånne ting ja, gjelder ikke ulovlinge, lovsatte ting, sier dette nå fordi jeg VET noen kommer til å si feks "så hvis du sier til deg selv at du IKKE skal drepe noen så MÅ du gjøre det" NEI!!) Men så var jeg så kvalm første 16 ukene at jeg ikke klarte å røyke heller da=P Tok meg 1 røyk sammen med mamma for ca 2 uker siden, og da var det evigheter siden sist, men nå tenker jeg ikke på røyken engang. Jenta i magen min er over normalen i størrelse, tross røyk og alkohol de første 4-6 ukene=) Jeg sa det til legen også, og han sa at jeg måtte slutte. (synes det var litt dumt av han å si det, for det eneste som lå i søppelbøtta var ei snuseske) Menmen, jeg har så si sluttet hvertfall!=D Bedre med 1 røyk en gang i blandt enn 20 om dagen tenker jeg. Selv om 0 røyk er bedre enn 1 også=) Lykke til med sluttinga!=D Vet det ikke er enkelt! Men PRØV!=)
Camilla venter sitt 2 barn<3 Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. juni 2008 Takk for alle svar jenter. jeg skal prøve alt jeg kan for å klare dette.
Yvonne04&Leon08 Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 jeg røyket ca 10 stk til dagen til jeg fant ut att jeg var gravid, var da 4 uker på vei, så blei jeg dårlig og slutta og røyke men når jeg kom i uke 17 så begynte jeg igjen, og røykte 4-5 til dagen, fra uke 21 røykte jeg 2 om dagen, slutta helt i uke 28. som min lege sa: bedre seint en aldri! første gang jeg var gravid slutta jeg med en gang uten problem, men denne gangen så har svangerskapet vært så utrolig tøft, ingen unnskyldning for og røyke men.
Ubrukelige hengerumper... Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 jeg røyker... prøver å slutte..men ikke så lett :/
2prinsesserogbim Skrevet 25. juni 2008 #8 Skrevet 25. juni 2008 jeg røyker... jeg fant ut at jeg var gravid på mandagskvelden da.. jeg er 4+5, jeg har funnet ut at jeg må bare trappe godt ned først, og slutte etterhvert. men alexandra slutta je da jeg var 3 mnd på veg, er stolt over at jeg klarte det til slutt.. jeg vet ikke om jeg klarer 100% å slutte på jobb, for der er då så jævli stress, og det er ikke tull en gang.. skal så klart prøve, men om jeg tar meg 1-2 bare på jobb og jeg jobber ikke hver uke, så syns ikke jeg at det er så stort problem.. men skal jo så klart gå inn for å slutte helt.. bedre seint enn aldri, bedre noe enn ingenting..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå