Gå til innhold

Oslodamer, testet for toxoplasmose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde man skulle teste alle i oslo for toxoplasmose når man blir gravid, men legen min sier det ikke er vanlig praksis. Mange som vet om de er testet eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm..jeg ble testa da jeg var hos legen på 1.kontroll, men han sa d ikke var nødvendig å teste, men at d kunne være greit å ta en test i tilfelle jeg skulle sydover iløpet av sv.skapet...og jeg takket ikke nei til d, selvom jeg ikke har tenkt meg til syden da, hehe;)

Skrevet

Hvorfor bare i Oslo?

Jeg har testet for toxo både dette svangerskapet og i forige. Trodde det var helt vanlig praksis ja. Men så har jeg også hørt at de færreste har antistoffer mot dette, og at man generelt skal være forsiktig mht jord, kattebæsj, uvasket salat osv uansett.

Og jeg bor forøvrig ikke i oslo da. Så jeg sniker meg bare inn i tråden med pjattet mitt ;)

Skrevet

Jeg bor i Oslo og ble testet for toxoplasmose på kontroll i uke åtte og skal testes igjen på neste kontroll i uke 24. Syns det er greit med en toxo test - tenk om man hadde vært så heldig å ha positiv toxo-test i uke 8 så kunne man ha sett bort fra den evinnelige fruk-/grønt skyllingen;-)

Skrevet

Jeg ble testet av ren rutine - gammel vane, men nye retningslinjer for legene er at det ikke er nødvendig, da smitte risikoen er svært lav.

Skal man ut å reise utenlands, bør man teste seg seg tre uker etter man kommer hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...