~Mita~ Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 d ble nemlig jeg fortalt her i går... men min sønn på 3 1/2 mnd vil helst sitte oppreist og følge med allt, prøver å stå gjør han også... ødelegger jeg barnet mitt om jeg lar ham sitte og stå? han er forsåvidt stor og sterk for alderen, snudde seg fra rygg til mage da han bare var 3 mnd(nå gjør han det hele tiden)..
2 hjertegull :) Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Vi fikk beskjed av HS at Mia på da 3 mnd kunne sitte på fanget, men hun må holdes så hun ikke vingler å slipper å bruke ryggmusklaturen for å holde seg oppreist.. Når de blir nyskjerrige er det jo plent umulig å få dem til å ligge ned..
2 hjertegull :) Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Glemte å skrive at det sies jo at barn skal ikke sitte i stol å vogn å slikt før de kan sitte selv...
~Mita~ Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2008 han sitter jo ikke selv enda, så jeg støtter ham alltid.. fikk føre at bekkenet deres blir trykt sammen, det var det som var så farlig..
2 hjertegull :) Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Så lenge du støtter han vil jeg ikke tro det er noe problem i følge det vår helsesøster sa.. bekkenet blir jo trykt sammen, det samme gjør jo våres når vi sitter lut i ryggen.. Ettersom babyene ikke er så mye bein, men mest brusk (vet ikke hvor lenge det er slik), så kan det nok sikkert skade bekkenet om det får for mye trykk...
minjor Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 Det er jo greit at spebarn sitter i bilstol, så at de sitter litt ellers tror ikke jeg kan være så skadelig.
lille sprelle Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 Har fått beskjed av fysioterapeut at å sitte på fanget er greit, men de skal ikke sitte i stol før de selv setter seg opp. Da er de sterke nok. Bilseter og vippestoller er jo liggende, så det blir vel litt annerledes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå