Gå til innhold

Det gjør så utrolig vondt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nydelig sønn på 5 uker,og har den sisste uken hatt så utrolig vondt i brystene når jeg ammer han,det gjør så vondt at jeg hyler og gråter når han "hekter" seg på! Jeg gir han mme noen ganger rett og slett fordi jeg ikke klarer og amme pga det gjør så j****** vondt. For dårlig samvitighet når jeg gir han mme istedet for mm...

føler meg rett og slett som en dårlig mor. Jeg vet jo at det er mange barn som bare vokser opp med mme, men jeg er redd sønnen min blir "lei" seg fordi han ikke alltid for mm..

Kan det være skadelig for gutten min at han får mme til det ene måltidet, og så får mm til det andre, tenker da på kroppen og fordøyelsen.

Jeg var hos legen i går,men hun så så vidt på puppene og ba meg om og kjøpe amme skjold og en canesten salve til og smøre på areola morgen og kveld pga hun trodde det kansje kunne være sopp..

Jeg trodde at viss en har sopp så klør det, ikke vondt og j****** slik jeg har det..

Jeg pumper meg et par ganger til dagen bare sånn at han ivertfall får i seg litt mm og ikke bare mme.

Jeg tror ikke jeg har brystbetennelse da har man jo feber og greier,men det har ikke jeg. Noen som har opplevd lignende?? Hva gjorde dere? Kan man ha brystbetennelse selv om man ikke har feber? HJELP!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det bare vondt når han hekter seg på, eller hele ammingen? Hadde sykt vondt da datteren min hektet seg på i begynnelsen. Det gikk over av seg selv etter en eller to uker med amming.

Skrevet

Er verst når han hekter seg på,men det er veeeldig vondt mens holder på og..

Skrevet

HI igjen her, gjør i tillegg vondt etter på og,klarer nesten ikke ha på meg bh,pga det gnisser og gjør vondt :P Dunker jeg borti noe gjør det sykt vondt..

Gjest amandine
Skrevet

Hvis du har en soppinfeksjon kan det være forferdelig vondt! Og hvis du har fått Canesten, er det gjerne det? Da skal også barnet behandles så dere ikke smitter hverandre frem og tilbake. Husker ikke hva mikstur til barnet het, Myco-ettellerannet. Jeg synes du skal ta kontakt med fødeavd/ barsel og snakke med dem. Jeg fikk hjelp der, måtte bla ta prøve av melk etc. Du kan også ta kontakt med Ammehjelpen og be om råd. Lykke til, dette ordner seg skal du se!

Skrevet

Kjære deg. Sønnen din blir ikke lei seg fordi han ikke får morsmelk til hvert måltid. Og det går helt greit for fordøyselsen å veksle mellom mm og mme. Jeg har måttet gjøre dette fra snuppa mi ble født på grunn av for lite morsmelk, Raynaulds fenomen og soppinfeksjoner.

Soppinfeksjon gir sinnsyke smerter. Har du vondt gjennom hele ammingen kan det høres ut som om du har en soppinfeksjon. Men hvis du har sopp må også babyen din behandles for sopp i munnen. Hvis ikke vil dere fortsette å smitte hverandre med soppinfeksjonen. Den vanligste behandlingen er Mycostatin. Babyen får 1 ml mikstur x 4 pr døgn, mens du smører brystvortene med krem 2 ganger daglig. Behandligen skal foregå i mist 3 uker. Selv måtte jeg behandles i 6 uker før soppen ble borte. Har barnet et hvitt belegg på tungen?

Hvis du bare har vondt bare når barnet legges til kan det være startproblemer. Det kan ta opptil to måneder før brystvortene er herdet.

Jeg anbefaler deg å ta kontakt med barselpoliklinikken på sykehuset hvor du fødte. De vil kunne veilede deg og hjelpe deg i forhold til ammingen.

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

det går seg nok til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...