Gå til innhold

bekken før og etter fødsel..


Nætte;mortil2

Anbefalte innlegg

Bekkenet mitt ble jo mye bedre de siste ukene før fødsel siden lilletuppa stabiliserte det ved å feste seg.. Da var det kun bak det gjorde vondt, på samme måte som gjennom hele svangerskapet. Men til meg var den verste smerten den som var foran, så var deilig å slippe den noen uker! Da hadde det blitt uhyggelig tungt å gå den siste tiden. Nå etter fødsel så er det jo myyyyyye bedre! Men kjenner fortsatt at hvis jeg ikke er forsiktig og tar det litt med ro, så kommer smertene bak på samme måte som før. Så jeg tar det rolig og skal prøve å være flink de her første seks ukene som min fysioterapeut sa.. De første seks ukene bruker bekkenet på å komme seg tilbake dit det skal være, sener og muskler skal trenes opp igjen og man skal ta det med ro da. Så til seks ukers kontrollen min skal jeg kjenne etter om jeg trenger mer fysioterapi, og det tror jeg kan være lurt for meg.. Å være helt sikker på at ting er bra!

 

Nå driver jeg å skal prøve å huske å knipe.. Hehehe! Skulle hatt en alarm som gikk av en ti-tolv ganger i døgnet så jeg husket å knipe litt!!

 

Enn dere damer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei det var godt å høre at du er bedre i bekkene. jeg har 3 dager til termin har hatt bekkenløsning siden jeg var 4 mnd. Går 2 ganger i uken til fysio. Har invnistert i tempurmadras som har hjulpet meg mye, men sliter med mye smerte selv nå på slutten (Ikke meningen å syte) Er kjempe spent på om bekken blir helt fint etter fødsel.Så dette var oppmuntrende å lese at det går bedre etter fødsel. Lykke til og kos deg masse med den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...