Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på ultralyd av urinveiene i forrige uke fordi jeg har hatt mye magesmerter på venstre side de siste to årene. Det kommer, er vondt noen dager og går over. Så kommer det igjen en uke eller tre senere og varer alt fra noen timer til flere dager. Slik har det vært i rundt to år nå. I smertefrie perioder er det likevel vondt hvis et av barna støtter seg på magen min når jeg ligger på ryggen på gulvet, hvis mannen min ligger oppå meg ol. Det kan også være vondt hvis jeg løper - og jeg har av og til følelsen av at det er noe der.

NÅ ble jeg virkelig bekymret. Tanken på at det kan være noe farlig har jo streifet meg innimellom, og jeg fikk overtalt meg selv til å gå til legen tidlig i vår. Da jeg idag ringte legekontoret for å få svar på ultralydundersøkelsen av urinveiene fra forrige uke, begynte legesekretæren først å lese noe høyt for meg, deretter ble hun stille en stund (lenge) og så sa hun: "Det er best jeg setter opp en time til deg så kan du snakke med legen, for dette skjønner jeg ikke helt" - og så fikk jeg time på fredag??? Er det ikke bare ved akutte ting man får time så raskt da? Syntes ikke dette var særlig morsomt akkurat. Nå ser jeg definitivt for meg det verste... Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du er bekymret over dette, men hun damen begynte gjerne å lese noe hun ikke hadde peiling på i utgangspunktet og derfor ville hun at en lege skulle snakke med deg og forklare grundigere...

Dessuten siden hun var så dum å begynte å lese dette for deg så ville hun sikkert gi deg time raskt så du slipper å bekymre deg i mange dager. De kan jo også ha fått en avbestilling rett før du ringte.

Skrevet

Huff så ekkelt. Trenger jo ikke være noe. Hva var det hun begynte å lese da?

Skrevet

Det kan være både og... Enten så skjønner hun det rett og slett ikke, eller så er det funn av noe slag. Men ikke alle funn er skumle!

Ta det med ro til du kommer dit - det eneste du oppnår med å bekymre deg nå er to dager med ekstra stress.

I alle fall ønsker jeg deg lykke til, og sender noen gode tanker til deg for dagene som ligger foran deg!

Klem

Skrevet

Syns ikke fredag var hatsetime da.. :o Enten så leste hun og ikke skjønte det, og ville få legen til og forklare ordentlig, eller så er dte noe.. Uansett lykke til.. :)

Samme skjedde med meg for ett år siden. Jeg hade tatt noen prøver og ringte for og høre svaret.. Oy da sier legesekretæren, mens hun leser.... Du må komme inn idag.. er en merknad ved den ene prøven..

Jeg ble livredd.. kom inn til legen. legen kikket på arket og sa at du hadde feber den dagen.. det forklarer det merket. og de høye ett elelr annet.. Det var alt!!! Jeg ble så sinna.. jeg leverte en formell klage på den legesekretæren til legen..

Skrevet

Huff, det hørtes enda mer ufyselig ut enn det jeg opplevde idag. Håper bare mitt prøvesvar er like uskyldig som ditt...

Skrevet

Det var først noe på latin, så noe med full blære (skulle ikke tisse på en time + drikke mye vann - holdt virkelig på å tisse på meg, så det var sant at den var full) og så ble hun stille.

Det ekle er at det var etter at legen som foretok ultralydundersøkelsen hadde kommentert at blæren virkelig var full at hun beveget seg over det vonde stedet (det var litt vondt under undersøkelsen - kanskje den fulle blæra presset på det som gjør vondt, tisser alltid før blæra blir så full vanligvis...) - og det var etter at legesekretæren hadde lest det med full blære at hun ikke ville si mer. Prøver ikke å tenke på det nå, men kjenner jeg er litt redd... Kan jo selvsagt være noe ufarlig, da, men er ikke så flink til å tro det beste...

Skrevet

Det er ikkje sikkert det er noko i det heile tatt.

Sekretæren hos legen skal ikkje lese opp prøvesvar til pasientar, eine og aleine fordi dei ikkje KAN faget. Dei veit heller ikkje kva dei skal svare om pasienten spør om konkrete ting i prøvesvaret. Og då blir situasjonen nett slik den har blitt for deg; du blir redd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...