Gå til innhold

Jeg får inntrykk av at....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om ikke mannen hjelper til med matlaging, klæsvask, rydding, vasking, planlegging av innkjøp, handleturer, legger barna, masserer bena våre hver kveld, tapper i badet for oss, o.l på eget initativ så er han ikke en flott mann! Og vi burde sette foten ned, eller kaste han ut.

Er det ingen som har hatt tanken om at vi er forskjellig i hvert hushold? Og vi ønsker forskjellige ting?

Jeg har en mann som jobber mye fra 19-19 og når han først kommer hjem så er han en sliten mann, men han leker med dattra vår og hjelper til om jeg spør. Han forteller alltid hvor høyt han elsker oss og koser med oss mye. Vi har det morsomt og stresser lite i hverdagen. Vi koser oss stort sett, krangler lite og vi hjelper hverandre.

For oss så fungerer dette supert, vi er enige om hvordan vi vil ha det og liker å ha det slikt. Har ikke problemer med å være litt husmor nå som det er småbarnstid. Men for å få sagt det så hjelper han til, men vi har nok ikke en fordeling på 50/50.

Men for meg er han en flott mann:) Den beste noen gang! Og jeg elsker han over alt:)

Hvordan er det med dere andre?

Ps: Har aldri klaget over mine kjære her inne på dib/bim.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi alle har vell våre dårlige dager der vi er ekstra slitene og da er det fort gjort og bjeffe til mannen ;P

Jeg for min del har verdens beste samboer.

Kunne kanskje gjort litt mer uten at jeg må spørre om han vill hjelpe meg. Gjort litt uten at jeg må be om det.

Men uansett så er han verdens beste mann =)

Skrevet

Har og fått samme inntrykk, enten er mannen en drittsekk, utro eller en psykopat. Jeg kan ikke fatte at det er så mange dritter der ute.. Som alle har fått barn med jenter\damer her. Men negative ting får mesgt oppmerksomhet, og sånn er det.. Hvem vil lese om at mannen er så snill,søt,elskbar og hjelper hjemme og ikke har en sprek 20åring ventene ett annet sted..

Jeg har heller ikke klaget på mannen her. Han jobber mye, og nå som jeg er hjemme gjør jeg mer enn han. Helt greit. Men alliakvel tar han sin del i barnestellet.. :)

Skrevet

De som sier de har 50 - 50 har jo som regel samme stillingsprosent.

Å kreve at den ene parten skal ta 50% hjemme om vedkommende jobber 100% mot at den andre jobber mindre blir seff slavedriving.

Skrevet

Hvis dere er enige om å ha det sånn og er fornøyde, så er jo det supert. Ikke alle som er så heldige å ha funnet noe som fungerer når det kommer til arbeidsfordeling.

Jeg har det litt som deg, tror jeg, jeg gjør innkjøp, lager mat, vasker og er sånn gammeldags husmor (når jeg er i form riktignok, er gravid i 9 mnd nå og støvet flyr). Samboeren min jobber masse, og når han er hjemme, snekrer han på huset vårt. Og hjelper til med ungen. Så det er ikke sånn at han sitter på ræva og glor.

Men jeg prøver hardt å ikke bli sånn reservemamma som plukker opp skittentøyet hans fra gulvet, han får rydde opp etter seg selv. Er litt redd han skal bli bortskjemt, helt ærlig. Og om noen år skal jeg tilbake i yrkeslivet, da forventer jeg at vi deler på jobben hjemme.

Tror mange av de som klager over typen sin her, er blitt gammeldags husmor uten helt å ville det selv. At de har en lat mann, rett og slett...

Skrevet

Det må være hardt å jobbe fra kl.19-19....

Skrevet

Hehe, mente selvfølgelig 7-19.

Skrevet

Han tar heldigvis opp etter seg selv, og har ikke noe problemer med å hjelpe til når det trengs eller jeg spør. Noen ting gjør han selvfølgelig på egenhånd og eget initativ. Men fortsatt er det jeg som gjør mest, men her er det ingen nazi disiplin når det kommer til vasking osv. Er det støv en dag så får det så være, det samme med rot. Vi dør ikke av det. Så istede for å krangle på når det må teas så tar vi det eller jeg når jeg er opplagt, har tid, når det passer med andre ord.

Han forventer ikke mat på bordet i det han tråkker innefor døra. Eller nyvasket leilighet til enhver tid. Men synes det er en koselig gest siden han har vært på jobb så lenge og er en sliten mann. (ikke alltid mat er klart eller vasket bare til informasjon:))

Men det er aldri noe uff, eller må jeg om jeg spør om noe så vår ordning funker kjempe fint. Og han er en flott mann!!

Liker det slik vi!:) Bra vi har forskjellige definasjoner på hva en flott mann er:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...